چند توصیه برای استفاده از لنز

ممتاز نیوز: یک متخصص چشم گفت: عوارض استفاده از لنزهای تماسی بستگی به نگهداری آن داشته و اگر اصول بهداشتی رعایت شود عوارض آن نیز کمتر خواهد بود.

دکتر محمد قاسمی در گفت و گو با ایسنا گفت: افرادی که چشم های ضعیفی دارند و دید آنها با عینک قابل اصلاح است بهتر است از لنزهای تماسی استفاده نکنند. لنز را باید از ساعات کم شروع به استفاده کرد بهتر است از ۳ ساعت آغاز و کم کم که چشم عادت کرد بین ۸ تا ۱۰ ساعت از آن استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از لنز نیاز به رعایت اصول بهداشتی دارد و در صورت عدم این اصول عوارضی را برای چشم در پی خواهد داشت. لنز باید از جای معتبر خریداری و محلولی که برای آن نگهداری می شود نیز باید استاندارد باشد.

دکتر قاسمی تصریح کرد: استفاده از سرم شستشو به هنگام گذاشتن و برداشتن لنز از چشم به این جهت است که اگر جسم خارجی روی لنز باشد آن را تمیز می کند.

این متخصص چشم اظهار کرد: عوارض استفاده از لنز بسته به نگهداری آن دارد، اگر بهداشت نگهداری از آن مراعات شود عوارض آن نیز کمتر است. این لنزها را نباید با آب معمولی شست ممکن است برای لنز مناسب نباشد و منجر به آلودگی و درنهایت عفونت و زخم در چشم شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.