چند تکنیک زیبایی بدون درد و خونریزی

تمام متخصصان آرایش و زیبایی در کارشان روش‌های خاصی دارند که در واقع راز و رمزشان محسوب می‌شود و با آنها می‌توانند عیب و ایرادهای صورتتان را پوشش دهند و مخفی کنند. مطلب زیر را مطالعه کنید تا با برخی از این روش‌ها آشنا شوید و خودتان به تنهایی از عهده آرایشتان بربیایید…

رژگونه با توجه به چهره: برای زدن یک رژگونه خوب، ابتدا باید نوع صورتتان را مشخص کنید. بعد از آن نباید فقط رژگونه را روی گونه‌هایتان بزنید؛ ابتدا باید استخوان گونه‌تان را پیدا کند. حالا با توجه به استخوان گونه و نوع صورتتان که گرد، باریک، بیضی، استخوانی باشد، رژگونه را از بالای آن بزنید.

چسب نواری برای خط‌چشم و…: شاید این روش کمی به نظرتان غیرمعمول برسد اما در مواقعی که می‌خواهید تا حدی سایه‌های تیره و خط‌چشم بکشید یک چسب زیر چشمتان بزنید و بعد شروع به کار ‌کنید. بعد از اتمام سایه‌زدن چسب را آرام بکنید.

چشمان زیبا: جایی که با آن باید چشمانتان را روشن‌تر کنید، بسیارمهم است. نکته بعد رنگ سایه‌تان است. سفید، کرم و هلویی انتخاب‌های مناسبی هستند. می‌توانید قسمت داخلی چشمتان و البته زیر خط ابرویتان و کمی پشت پلک را با آن پر کنید. اول با رنگ روشن‌تر این کار را انجام دهید. بعد از اینکه آن را پخش کردید، می‌توانید از یکی، دو درجه تیره‌تر هم استفاده کنید. مطمئن باشید چشمانتان زیباتر از قبل و البته طبیعی به نظر می‌رسند.

احیای ریمل : بعد از حداقل ۳ ماه استفاده از ریمل باید ریمل جدیدی تهیه کنید اما به شما راهی پیشنهاد می‌کنیم تا این مدت زمان را به ۲ ماه دیرتر به تاخیر بیندازید. فرچه ریملتان را درآورید و زیر آب گرم بگیرید. آنقدر زیرآب نگه دارید تا پرزها به صورت شفاف‌ دیده شوند. حالا فرچه را دوباره در تیوپ قرار دهید و تکان دهید. آب و گرمایی که به فرچه خورده برای شما ریمل جدیدی ساخته است.

لب پوسته‌پوسته شده: از یک خمیردندان بچگانه استفاده کنید. می‌توانید با کمی روغن نارگیل و شکر یک براق‌کننده و ترمیم‌کننده لب خانگی برای خودتان بسازید. حالا آن را با خمیردندان بچه روی لب‌هایتان بزنید و بگذارید حداقل برای ۱۵ دقیقه روی لب‌هایتان بماند. مطمئن باشید بعد از ۲ هفته پوسته‌پوسته شدنشان برطرف می‌شود.

چشمانتان را بزرگ‌تر کنید: اگر تا حالا برای داخل چشم‌هایتان از مداد مشکی استفاده می‌کردید، آن را کنار بگذارید و یک مداد سفید را جایگزین آن کنید تا چشمانتان درشت‌تر به نظر برسد.

یک خط و تغییر: اگر حوصله آرایش کردن ندارید و فقط می‌خواهید تغییر کنید، یک مداد مشکی بردارید، چشمانتان را به دو قسمت تقسیم کنید. حالا از قسمت انتهایی از داخل توی چشم‌هایتان را بکشید. با این روش مژه‌هایتان هم پررنگ‌تر و ضخیم‌تر به نظر می‌آیند. امتحانش ضرری ندارد.

کرم‌پودر مناسب: بهترین منطقه برای امتحان‌کردن یک کرم‌پودر مناسب، گردنتان است. در واقع رنگ واقعی‌تری به شما نشان می‌دهد زیرا پوست گردن به اندازه پوست صورت در معرض آفتاب نیست.

کارت ویزیت+ قاشق پلاستیکی: تعجب نکنید؛ می‌توانید وقتی در حال زدن ریمل هستید از یک کارت ویزیت برای راحت‌تر شدن کارتان استفاده کنید. کارت ویزیت را بالای پلکتان قرار دهید و بعد ریمل بزنید. مطمئن باشید سرعتتان چند برابر می‌شود. برای پایین چشمانتان هم راهکار دیگری پیشنهاد می‌دهیم می‌توانید از یک قاشق پلاستیکی استفاده کنید. هم تمیزتر و هم سریع‌تر ریمل خواهید زد.

لب‌های بزرگ‌تر: به جای اینکه تن به انواع جراحی‌های مختلف بدهید از روشی استفاده کنید که برخی از ستارگان هالیوودی مثل جنیفر لوپز هم انجام می‌دهند. سعی کنید خط لبتان را کمی بالاتر از خط لب طبیعی خود بکشید اما وقتی می‌گوییم بالاتر باید خیلی کمرنگ باشد و اغراق‌آمیز نشود حالا با رژتان کل منطقه را رژ بزنید. لب‌هایتان درشت‌تر به نظر می‌رسند.

کرم‌پودر رو به پایین: وقتی ماسک به صورت می‌زنید رو به بالا این کار را انجام می‌دهید یا وقتی صورتتان را می‌شویید پوستتان را به بالا می‌کشید اما برای زدن کرم‌پودر سعی کنید فرچه‌تان را رو به پایین‌ بزنید تا نتیجه یکنواختی‌اش را ببینید.

مدل ابروها: خیلی از ما به ابروهایمان چندان اهمیت نمی‌دهیم در حالی که نمی‌دانیم چقدر در تغییر چهره‌مان تاثیر دارد. مدل ابرو به میزان زیادی با فرم صورتتان ارتباط دارد. برای مدل ابروی مناسب با چهره?تان با آرایشگرتان مشورت کنید.

فرچه‌ها: هر وقت وسایل آرایشتان خراب شد و تاریخ مصرفش گذشت آنها را دور بیندازید، قانون در مورد فرچه‌ها فرق می‌کند. تمام فرچه‌ها را بشویید. یک فرچه ریمل می‌تواند فردا شانه ابرویتان شود.

کانسیلر: این پوشاننده‌ها خیلی از مواقع دردسرساز هم می‌شوند به‌خصوص وقتی از کل تیوپ با هم استفاده کنید. یک فرچه زبر بردارید و کمی از کانسیلر را روی قسمتی که می‌خواهید بپوشانید بزنید. حالا با یکی از انگشتانتان آن را یکنواخت کنید.

تثبیت رژ: وقتی رژتان را زدید هر چقدر هم پررنگ باشد تا یک مدت ماندگاری دارد. ما به شما روش بهتری پیشنهاد می‌دهیم؛ رژتان را که زدید یک دستمال روی لب‌هایتان بگذارید. حالا با فرچه روی لب‌هایتان بزنید و بعد از چند ثانیه دستمال را بردارید. تا آخر شب اتفاقی نمی‌افتد.

تاریخ انقضا: تاریخ انقضای هر کدام از محصولات آرایشی از هر نکته‌ای مهم‌تر است چرا که ارتباط مستقیمی با سلامتتان دارد. مثلا رژگونه و رژلب ۱۲ تا ۱۸ ماه، ریمل ۳تا۴ ماه و مدادچشم ۱۸ تا ۲۴ ماه و کرم پور بین ۶ تا ۱۲ ماه.
منبع: هفته نامه زندگی مثبت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.