چند خبر از انجمن سینمای جوان

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

فیلم کوتاه داستانی ˝لبخند کودکانه˝ به کارگردانی عماد سلمانیان در دفتر آّبادان انجمن سینمای جوانان تولید شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوان؛ سلمانیان از اعضای انجمن سینمای جوان است که فیلم های تالاب شادگان، مسافران، مسجد و کلیسا، سیگارمی کشد، نسل فردا، درجستجوی، روزواقعه، سوزان، مهاجرجنوب را کارگردانی کرده است.

“لبخند کودکانه” نتایج و تبعات یک اقدام خوب را برای کودکی هشت ساله به نمایش می گذارد.

سلمانیان علاوه بر کارگردانی، تصویربردار و نویسندگی این کار را انجام داده و اسامی دیگر عوامل به این شرح است: امیر هدایتی دستیارکارگردان، امیر حبیبی دستیار تصویر، محسن خندستان مدیر تولید، پریسا حاجری عکاس، مجید عیدان مشاور کارگردان و نازگل هراتیان، پویا هراتیان، نسرین فرجی، بهنام کاوه، حدیث سورانی و میلاد آتنا بازیگران.

نخستین گزارش از فعالیت انجمن سینمای جوانان بجنورد

انجمن سینمای جوانان بجنورد بعد از یکسال همزمان با برپایی جشنواره فیلم فجر بازگشایی شد و به این ترتیب فعالیت های این دفتر از سر گرفته شد.

 مدیریت اکران، مدیریت بخش نظر سنجی و آرای مردمی و همچنین مدیریت بخش های جنبی جشنواره از جمله برگزاری نمایشگاه عکس گروهی عکاسان خراسان شمالی و برپایی مقدمات تشکیل کارگاه نقد و تحلیل فیلم در جریان برپایی جشنواره فیلم فجر، جزو اولین برنامه های دفتر بجنورد انجمن سینمای جوانان بود.

انجمن سینمای جوان بجنورد به سبب تغییر مدیریت چند ماهی در حالت نیمه تعطیل قرار داشت و به مناسبت بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بجنورد دفتر تازه انجمن در محل تازه با فضایی مناسب تر با حضور مسئولین شهر افتتاح و بازگشایی شد.

نمایشگاه گروهی عکس از آثارحدود ۲۰ نفر از عکاسان خراسان شمالی در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر در محل گالری نمایشگاه سالن گلشن بجنورد برگزار شد. در این نمایشگاه تعداد ۴۰ قطعه عکس از تاریخ ۱۹ بهمن ماه به مدت یک هفته در معرض دید مخاطبان جشنواره فیلم و همینطور علاقه مندان رشته عکاسی قرار گرفت. این نمایشگاه با همکاری بسیج هنرمندان خراسان شمالی برپا شد.

طبق هماهنگی های صورت گرفته با ستاد برگزاری جشنواره استانی فیلم فجر در بجنورد مدیرت اهدا و صدور کارت های ویژه منتقدان، هنرمندان رشته سینما و اهالی رسانه به انجمن سینمای جوان دفتر بجنورد واگذار شد و همچنین با ثبت نام رسمی از علاقه مندان حیطه نقد و تحلیل فیلم مقدمات تشکیل و عضوگیری برای ایجاد کارگاه دائمی تحلیل و نقد فیلم در انجمن سینمای جوانان بجنورد فراهم به وجود آمد.

اولین جلسه این کارگاه روز جمعه ۲۵ بهمن ماه ۹۲ ساعت ۱۰ صبح با حضور ۳۱ نفر از اعضای ثبت نام شده در محل سالن جلسات در محل تازه دفتر انجمن سینمای جوان بجنورد برگزار شد و طبق هماهنگیهای به عمل آمده مصوب شد تا این جلسات به طور هفتگی از هفته اول اسفند ماه ادامه پیدا کند.

حضور همدانی ها با چهار فیلم در جشنواره ۱۰۰

چهار فیلم از تولیدات انجمن سینمای جوانان همدان در نهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ حضور پیدا می کند.

 فیلم های کوتاه این نیمکت شخصی است، ساخته پوریا دایلر، کم بود ساخته عطا مبارکی نوین، بسیار بود ساخته عطا مبارکی نوین و انیمیشن آبنبات چوبی ساخته اکبر تراب پور از تولیدات دفتر همدان انجمن سینمای جوانان ایران به بخش غیر رقابتی نهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ راه پیدا کردند.

همچنین مهران دوستی از فیلمسازان دفتر همدان با دو فیلم داستانی به نامهای بدون هم و سرقت که به صورت مستقل ساخته شده است توانست در بخش رقابتی این جشنواره حضور پیدا کند.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه ای، با شعار سینمای اخلاق؛ در چهار بخش اصلی، بین الملل، سینمای اخلاق و چشم انداز ۱۴۰۴ از ۷ تا ۹ اسفندماه در حوزه هنری و سینما آزادی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان با سینماگران اهوازی دیدار کرد

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در اهواز در این شهر حضور یافت.

 در کنار برگزاری مراسم اختتامیه، حبیب ایل بیگی با جمعی از فیلمسازان، پیشکسوتان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوستان، هنرجویان و همچنین اساتید انجمن سینمای جوانان دیدار کرد.

ایل بیگی در این دیدار در مورد برنامه های تازه انجمن و سیاست های تازه این بخش سخنانی ایراد کرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، از تشکیل کارگروهایی در خصوص آسیب شناسی تولیدات و آموزش و دفاتر انجمن سینمای جوانان خبر داد و تاکید کرد تجهیز امکانات تولید فیلم دفاتر از برنامه های جدی است و همچنین ایجاد انگیزه در فعالان انجمن یکی از برنامه ها است.

یکی از موضوعاتی که در این نشست به طور ویژه از سوی ایل بیگی مورد تاکید قرار گرفت، لزوم تعامل پیشکسوتان با هنرجوان انجمن سینمای جوانان و همراهی آنان با این گروه با هدف شکوفایی و کشف استعدادهای تازه بود.

در پایان تعدادی از اساتید و فیلمسازان و هنرجویان حاضر در جلسه با تشکر از سفر مدیرعامل انجمن سینمای جوانان به اهواز به راهکارها و پیشنهادهای خود در خصوص ارتقای آموزش و تولید در دفاتر انجمن سینمای جوانان اشاره کردند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان با اشاره به اینکه مشکلات مطرح شده را بررسی خواهد کرد یادآور شد برنامه ریزی و تلاش برای برطرف کردن مسائل مطرح شده صورت می گیرد.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.