چند خبر از جشنواره تئاتر عروسکی

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘آرمن صافاریان’ که در شهر بیرجند کارگاه آموزشی برگزار کرده، ضمن ابراز رضایت از کیفیت نمایش‌های ایرانی خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که به ایران سفر می‌کنم و تاکنون نظرم نسبت به نمایش‌هایی که دیده‌ام کاملاً مثبت است. انتظار این برخورد گرم و دیدن تئاترهای عروسکی به این خوبی را نداشتم.

** اجرای ‘سمفونی واژه‌ها’ در بخش مهمان جشنواره تئاتر عروسکی

نمایش ‘سمفونی واژه‌ها’ کار مهدی امین لاری در سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر و در ساعت ۱۶ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۳ و ۱۴ تیرماه) اجرا می‌شود.

این نمایش یک اپرت همراه با آوا و حرکت‌های پانتومیم عروسکی است و به مدت ۴۵ دقیقه و برای مخاطبان بزرگسال اجرا می‌شود.

** اشتیاق مخاطبان ایرانی، انرژی مضاعفی برای اجرای آثار بوجود می آورد

کارگردان گرجستانی که با دو نمایش ‘چهار فصل’ و ‘روز دوست داشتنی’ در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک حضور یافته، گفت: اشتیاق مخاطبان ایرانی انرژی مضاعفی برای اجرای آثار در ایران به وجود می آورد که این امر باعث هیجان و خرسندی ما است.

‘گالا کاندلاکی’ ادامه داد: جشنواره نمایش عروسکی ایران، فستیوالی جذاب و جالب است که امیدوارم از این طریق، رابطه ای که بین کارگزاران جشنواره، هنرمندان و مردم برقرار شده بطور طولانی مدت باقی بماند.

** رونمایی از دو عروسک ‘سیمرغ’ و ‘مینا’

مراسم رونمایی از عروسک سیمرغ و مینا،‌ روز گذشته (دوشنبه) با حضور حمید شاه‌ آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی و سایر مدیران هنری و هنرمندان تئاتر عروسکی در محوطه مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

** مسوولان فرهنگی سفارت ایتالیا به تماشای ‘H2o’ می‌نشینند

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی،‌ مدیر امور بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی و مسوولان فرهنگی سفارت ایتالیا امروز(سه شنبه) در تماشاخانه سنگلج به تماشای نمایش ‘H2o’ می‌ نشینند.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک به دبیر اردشیر صالح پور تا ۱۵ تیر ماه در تهران و سه استان کشور بر پا است.

این رویداد از ۱۰ تیر ماه آغاز شد.

فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۴۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.