چند خبر کوتاه از بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مراسم رونمایی از چادرمانتوی ‘سریر’ که کاری از کارگروه ساماندهی مدو لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است روز شنبه هفتم تیرماه در محل ورودی بخش ‘عفاف و حجاب’ برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی قائم وزیر ارشاد در امور قرآنی و رییس بیستمین نمایشگاه قرآن کریم، مدیران بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن کریم و طراحان عرصه عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

** کتاب منسوب به امام حسین (ع)، وقف شیخ بهایی در غرفه آستان قدس رضوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

این قرآن که به خط کوفی ۹ سطری کتابت و پشت جلد آن نام حسین بن علی و مهر شاه اسماعیل صفوی درج شده است، جزو آثار خطی نفیس جهان به شمار می ‌رود.

این قرآن روی پوست آهو نوشته شده است و سابقه آن به قرن اول هجری باز می‌شود و در آن بخشی از سوره ‌ای مبارکه سجده، سبا، احزاب لقمان در ۱۵ صفحه و هشت برگ کتابت شده ‌است.

همچنین در این غرفه قرآن منسوب به امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام موسی کاظم (ع) نگهداری می‌شود و علاقه مندان می‌توانند از این قرآن‌ها دیدن کنند.

** بیش از ۴۰۰ مورد مشاوره در پنج روز نخست برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش ‘زن قرآنی، زندگی قرآنی’ ارایه شده است.

محورهای این مشاوره‌ها موضوعات خانواده، روانشناسی، مسائل اعتقادی، ازدواج و … بوده و با نگاهی به موضوعات این مشاوره‌ها می‌توان گفت در مجموع ۸۶ مشاوره در زمینه خانواده و همسرداری، ۱۴ مورد در زمینه روانشناسی، ۵۷ مورد با موضوع ازدواج، ۳۵ مورد درباره ترببیت فرزند، ۱۰ مورد در زمینه اجتماعی و ۱۷ مشاوره با موضوع تغدیه بوده است.

‘مشاوره تخصصی خانواده’ با موضوعات ازدواج، مهارت‎های زندگی، تربیت کودک، نوجوان، حقوق خانواده، اخلاق در خانواده، تغذیه و روانشناسی هر روز در بخش زن قرآنی، زندگی قرآنی و در تمام ساعات نمایشگاه انجام می‌شود.

** تابلوی رنگ روغن شفاعت حضرت زهرا (س) به مجموعه تابلوهای رنگ روغن با موضوع قیامت در غرفه رستاخیز قرآنی اضافه می شود.

این تابلوی رنگ روغن، شفاعت حضرت زهرا (س) در روز قیامت را به تصویر می کشد که محبان خود را در صحرای محشر شفاعت می کند. این اثر که پیش از این در مرحله تحقیقات پژوهش بود، در چند روز آینده به مجموعه تابلوها افزوده خواهد شد.

لحظه مرگ، زنده شدن مردگان، دمیده شدن صور اول و دوم، برافروخته شدن آسمان ها و زمین، پل صراط همچنین جهنم و بهشت از موضوعات ۱۲۰ تابلوی رنگ روغنی است که در غرفه رستاخیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

** چهار عنوان کتاب با موضوع بیداری اسلامی در بخش بیداری اسلامی بیستمین نمایشگاه بین‎المللی قرآن کریم عرضه می‌شود.

دبیرخانه مطالعات بیداری اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) در بخش بیداری اسلامی آثار مکتوب خود را عرضه می‌کند که در میان این آثار می‌توان به چهار عنوان کتاب با محوریت بیداری اسلامی اشاره کرد.

** نمایش ترکیبی نور، صدا، دکور و فیلم هر شب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در سانس‌های ۳۰ دقیقه‌ای میزبان بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

در بخش فیلم این نمایش محمد فیلی، حمیدرضا نعیمی، قدرت الله صالحی، بهزاد اسدی، محمد علوی ایفای نقش می کنند.

** نخستین و تنها دایره‌المعارف پوشش و عفاف در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

این کتاب ارزشمند که در بخش حریم ریحانه موسسه خیبر تولید شده است، به بررسی موضوع پوشش و عفاف از ۱۶ منظر متنوع از جمله تاریخچه پوشش و عفاف در جهان، تاریخچه پوشش و عفاف در ایران، حجاب و عفاف از نگاه علم، حجاب و عفاف از نگاه آمار، حجاب و عفاف از زبان مشاهیر، حجاب و عفاف در ادیان، حجاب و عفاف در اسلام و… می‌پردازد.

این دایره‌المعارف تمام رنگی، تا کنون در ۶۸ هزارو ۵۰۰ نسخه و ۱۷ نوبت منتشر شده است.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ۲۵ تیرماه با شعار ‘قرآن، فرهنگ بیداری’ در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد و تا ۲۴ مردادماه ادامه دارد.

فراهنگ ۲۰۲۵**۱۵۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۰۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.