چند خبر کوتاه فرهنگی و هنری

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ‘پول نقد’ به نویسندگی مریم امینی و سردبیری شهلا دباغی درباره مردی است که به رغم نصیحت دیگران حاضر نیست در معاملات خود از چک رمزدار استفاده کند.

** مجموعه مستند ‘ایران، دیاری برای تمام فصول’ به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدمحمد میر سلطانی از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

این مستند در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه ای در شبکه سحر تولید شده است و تاکنون درشبکه های العالم، پرس تی وی، خبر، تهران، جام جم، آی فیلم و شما به نمایش درآمده است.

مستند ‘ایران، دیاری برای تمام فصول’ جاذبه های تاریخی، طبیعی و جلوه های فناوری و پیشرفت را در ۹ استان کردستان، خوزستان، همدان، تهران، قم، فارس، خراسـان رضوی، گیلان و اردبیل به تصویر کشیده است.

** ازاره ها و پله های سنگی کاخ موزه صاحبقرانیه، کوشک احمد شاهی، موزه جهان نما و آبنمای ضلع غربی کاخ اختصاصی نیاوران مورد پاکسازی قرار گرفتند و آثار جرم، چربی و آلاینده ها از چهره این بناها زدوده شد.

قسمت پایین دیوارهای اطاق و یا ایوان از کف بنا به بالا حدود دو متر کمتر یا بیشتر ‘ازاره’ نامیده می شود.

** دو فیلم ایرانی ‘ارتفاع امید’ و ‘ در جستجوی پلنگ ایرانی’ به بخش نهایی شانزدهمین دوره جشنواره زیست محیطی خانتی مانسیسک روسیه راه یافتند و در نهایت فیلم ‘ارتفاع امید’ به کارگردانی؛ کیوان مجیدی ، جایزه بهترین کارگردانی را از این جشنواره دریافت کرد.

** مجموعه مستند ‘انارستان’ به تهیه کنندگی حمیدرضا هدایتی در سیزده قسمت ۳۰ دقیقه ای از اوایل تیرماه از شبکه مستند سیما پخش می شود.

این مستند روایتی نو از آداب و رسوم و فرهنگ های مناطق مختلف ایران است.

فراهنگ** ۲۰۲۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۱۷۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.