چند خط از لیگ جهانی ۲۰۲۴ والیبال

۱۶خردادماه،

تیم ملی والیبال ایران که برای اولین بار در لیگ جهانی حضور دارد عصر امروز جمعه در اولین بازی خود در لینینگراد به مصاف روسیه خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۲۴ برای اولین بار است که با ۱۸ تیم برگزار می گردد که در سه گروه شش تیمه با هم به رقابت می پردازند. در سال آغازین این مسابقات (۱۹۹۰)، تعداد شرکت کننده ها ۸ تیم بود، در سال ۱۹۹۱، ده تیم و از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به ۱۲ تیم رسید.

گروه A و B بر اساس رنکینگ جهانی به صورت ضربدری مسابقه می دهند. گروه C چهار تیم برتر جهان را بعد از ۱۲ تیم شرکت کننده گروه های A و B تشکیل می دهند. دو مکان جایگزین نیز به ژاپن و پرتقال اختصاص گرفت. پرتقال بعد از انصراف مصر از شرکت در مسابقات لیگ جهانی جایگزین این تیم شد.

سه تیم برتر جهان در هر گروه سه مسابقه در خانه و دو مسابقه خارج از خانه خواهند داشت در حالیکه سه تیم آخر جدول رنکینگ جهانی در دو مسابقه میزبان می باشند و در سه مسابقه به مصاف تیم میزبان خواهند رفت.

از اکنون چشم ها به دور نهائی لیگ جهانی که بعد از اتمام هفت هفته رقابت نفس گیر تیم ها قرار است در ماردل پلاتای آرژانتین از ۱۷ تا ۲۱ جولای برگزار شود دوخته شده است؛ شش تیم نهائی با هم به رقابت خواهند پرداخت که تیم کشور میزبان، دو تیم برتر گروهA  و B و برترین تیم گروه C را شامل می گردد.

تیم ملی والیبال ایران که برای اولین بار در لیگ جهانی حضور دارد عصر امروز جمعه در اولین بازی خود در لینینگراد به مصاف روسیه خواهد رفت./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.