چند داستان کوتاه از چخوف، سلینجر، کافکا و برادبری

به گزارش خبرآنلاین، «چند داستان کوتاه» دربردارنده داستان‌هایی از «آنتوان چخوف، فرانتس کافکا، جی.دی. سلینجر، بروس هولند راجرز،‌ گراهام گرین، هکتور هیو مونرو و ری برادبری» است. مترجم این مجموعه همچنین در این کتاب با مروری تحلیل‌وار به تاریخچه هر داستان پس از درج هر داستان به طور مختصر شرح و نقدی بر داستان زده است. اگرچه خود او در مقدمه کتاب توضیح داده است: «مدعی تحلیل و نقد نیستم. فقط نکاتی را آورده‌ام که شاید خواننده را در درک بهتر داستان یاری کند. این نکات متنوع است و چنان که گفتم بسته به نوع داستان فرق می‌کند. در مورد داستان اسقف می‌شد از زاویای مختلف نگاه کرد یا در مورد داستان گراهام گرین می‌شد شیوه تحلیل کالبدشکافانه در پیش گرفت..»

این کتاب دومین مجلد داستان کوتاه به انتخاب این مترجم است که در آن به آثاری از نویسندگان شاخص جهان می‌پردازد.

«من دیوانه‌ام»، «سلینجر و من دیوانه‌ام»، «اسقف»، «آنتوان چخوف و اسقف»، «یک حکایت کوچک»، «فرانتس کافکا و یک حکایت کوچک»، «گذرنده»، «ری برادبری و گذرنده»، «کار بازسازی»، «بروس هولند راجرز و کار بازسازی»، «املت بیزانتین»و «هکتور هیو مونرو و املت بیزانتین»، ‌نام فصل‌های مختلف این کتابند.

در بخشی از داستان «م دیوانه ام» می خوانیم:

«نیمه دوم بازی با اراذل سکسون چارتر شرع شده بود و می تونستی سروصدای جمعیت رو بشنوی. هروقت توپ توی نیمه سکسون ها می رفت سروصدا بلند می شد و برعکس هر وقت توپ توی نیمه ما می اومد صدایی بلند نمی شد. آخه نیمکت سکسون ها خیلی هم شلوغ نبود. اون ها همیشه بیشتر از یه تیم و چندتایی ذخیره و کادر فنی و از این چیزها، با خودشون کسی رو توی مسابقه ای چیزی نمی بردند. می تونستی از روی سروصدایی که یکدفعه بالا می رفت بفهمی که مثلا شولتس یا کینسلا یا تاتل گلی چیزی زده بودند…»

«چند داستان کوتاه»(همراه با تحلیل)، از سوی انتشارات هیلا و ققنوس با قیمت آن ۴۸۰۰تومان منتشر شده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب می توانند با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.