چند درصد آمریکایی‌ها خواستار مذاکره با ایران می باشند؟

فروردین ۱۴۰۳

صحبت از چشم انداز بهبود روابط ایران و آمریکا، این روزها به مهمترین موضوع بحث محافل گوناگون تبدیل شده و در این میان، بررسی دیدگاه افکار عمومی هر یک از دو کشور نسبت به این موضوع، از جایگاهی ویژه برخوردار است. در یک نظرسنجی در این زمینه، سه چهارم آمریکایی ها از تمایل خود به مذاکره مستقیم با ایران سخن گفته اند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،صحبت از چشم انداز بهبود روابط ایران و آمریکا، این روزها به مهمترین موضوع بحث محافل گوناگون تبدیل شده و در این میان، بررسی دیدگاه افکار عمومی هر یک از دو کشور نسبت به این موضوع، از جایگاهی ویژه برخوردار است. در یک نظرسنجی در این زمینه، سه چهارم آمریکایی ها از تمایل خود به مذاکره مستقیم با ایران سخن گفته اند.

به گزارش «تابناک»، بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری «سی ان ان»، سه چهارم آمریکایی ها خواستار گفت و گوهای مستقیم دیپلماتیک با ایران برای حل و فصل موضوع هسته ای می باشند. در مقابل، یک نفر از هر پنج آمریکایی نسبت به مذاکره با ایران ابراز مخالفت کرده است.

۷۵ درصد  آمریکایی‌ها خواستار مذاکره با ایران می باشند

«کیتینگ هولاند»، مدیر مرکز نظرسنجی «سی ان ان» می گوید: «اکثریت بزرگی از همه گروه های جمعیتی، از مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور حمایت می کنند؛ از جمله ۸۷ درصد از دموکرات ها و ۶۸ درصد از جمهوری خواهان. البته این چیز تازهی برای آمریکایی ها نیست. در سال ۲۰۰۹ نیز تقریباً همین نسبت از پاسخ دهندگان از مذاکره با ایران حمایت کرده بودند».

در این نظرسنجی که از طریق تلفن انجام شده است. احتمال خطای نمونه گیری این نظرسنجی ۳٫۵ درصد گزارش شده است.

گفتنی است طی هفته های اخیر، مجموعه ای از تحولات سبب شد موضوع احتمال بهبود روابط میان و آمریکا برای اولین بار پس از بیش از سه دهه، به طور جدی مطرح شود. گفت و گوی تلفنی روسای جمهور دو کشور، نقطه عطفی در این جریان بود که توجه گسترده بین المللی را به دنبال داشت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.