چند درصد تهرانی‌ها در دوران عقد طلاق می‌گیرند

۲۳اردیبهشت،

مجید ابهری با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه دوران عقد شیرین ترین دوره زندگی هر دختر و پسر جوانی می باشد …


مجید ابهری با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه دوران عقد شیرین ترین دوره زندگی هر دختر و پسر جوانی می باشد اما متاسفانه در دهه اخیر بروز طلاق و افزایش آن در دوران عقد یکی از مشکلات اساسی خانواده ها شده است.

وی تاکید کرد: در سال ۹۱ در تهران ۲۷ درصد از طلاقها در دوران عقد اتفاق افتاده هر جند در شهرهایی مانند مشهد ، اصفهان و شیراز ، طلاق در دوران عقد حدود ۴۰ درصد می باشد اما بطور میانگین در سراسر کشور بویژه تهران این رقم ۲۷ درصد است.

این آسیب شناس گفت: مشکلاتی مانند مسکن ، اشتغال مرد ، عدم توانایی خانواده دختر در تهیه جهیزیه و آشکار شدن بعضی از مسائلی که مخفی شده بود از اصلی ترین دلایل طلاق در این دوران می باشد هرچند طلاق در دوران عقد ممکن است منجر به بیوه شدن دختر نشود اما از نظر عرف و فرهنگ جامعه ظهور مهر طلاق در شناسنامه تفاوت چندانی در اصل موضوع نداشته و دختر برای مدتها انگ بیوه شدن را با خود داشته و در صورت اقامت در شهر و دیار خود مجبور به تن دادن به ازدواجهای اجباری می گردد.

وی اظهار داشت: ایجاد مقرراتی که بدون انجام مراسم زناشویی مهر عقد در شناسنامه درج نشود و یا بعد از جدا شدن و طلاق گرفتن در صورت عدم تحقق روابط زناشویی، شناسنامه دختر سفید بماند میتواند به آسیبهای کمتری منجر شود که البته آسیبهای روحی و روانی فرد با این مسائل قابل جبران نخواهد بود

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.