چند درصد مشترکان گاز قبض بالای ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کردند؟

جواد اوجی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دو دهم درصد مشترکان گاز بالای ۱۰۰ هزار تومان، گاز مصرف کرده اند و ۱۰٫۲ درصد مشترکین بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان گاز مصرف کردند.
این درحالی است که به گفته وی ، قبض مهر ماه ۸۷ درصد از مشترکان گاز خانگی سبز، ۱۲ درصد زرد و تنها یک درصد قرمز است.
براساس اظهارات اوجی، هم اکنون نیروگاه ها ۹۵۱ میلیارد تومان، صنایع ۶۴۰ میلیارد تومان، جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده(سی.ان.جی) ۳۸۰ میلیارد تومان و دستگاه های دولتی ۱۲۱ میلیارد تومان به شرکت ملی گاز بدهکارند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر آمادگی ۱۰۰ درصدی این شرکت برای تامین گاز در زمستان امسال از مثبت شدن تراز صادرات گاز کشور در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.
جواد اوجی افزود: با توجه به سلسله اقدام های انجام شده برای آماده سازی همه بخش های صنعت گاز کشور، تامین گاز به بخش های مختلف در زمستان امسال به صورت مطلوب انجام می شود.
معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که تراز صادرات گاز نیز در ۶ ماه نخست امسال مثبت بوده است، افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه بیش از ۵ میلیارد مترمکعب گاز به کشورهای همسایه از جمله ترکیه صادر شده است که از یک درصد رشد در این بخش حکایت دارد.
اوجی افزود: در مدت زمان یاد شده واردات گاز به کشور که عمدتا از ترکمنستان انجام می شود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده است که ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد.
اوجی، علت کاهش حجم واردات گاز از ترکمنستان را انجام تعمیرات اساسی در تاسیسات گاز دو کشور در نیمه نخست امسال اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین درباره تحویل گاز به نیروگاه های کشور در نیمه نخست امسال اظهار کرد: این بخش در ۶ ماهه نخست امسال همانند سال گذشته دریافت کننده ۳۰ میلیارد مترمکعب گاز بوده است.

/۲۲۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.