چند قلو‌ها به چه ورزش‌هایی نیاز دارند

فروردین ۱۴۰۳

پزشکان به والدین کودکان محصل پیشنهاد می‌کنند تا فرزندان خود را به انجام ورزش در حین تحصیل تشویق کنند تا هم سلامت باشند و هم نمرات خوبی در درس‌ها کسب کنند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، پزشکان به تازگی دریافته‌اند که آن‌دسته از کودکان و نوجوانان که در حین دوران تحصیلی ورزش می‌کنند در درس‌ها نمرات بهتری کسب می‌کنند. 

گفتنی است، ورزش روزانه به طور منظم سبب افزایش عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد، فعالیت بدنی علاوه بر فعال کردن سوخت و‌ ساز بدن و تأمین انرژی بیشتر سبب افزایش اعتماد‌به‌نفس در محصل نیز می‌شود. 

پژوهشگران همچنین دریافته‌اند که سطوح پایین فعالیت بدنی می‌تواند تأثیرات منفی بر ساختار مغز و عملکرد فکری دانش‌آموزان داشته باشد. 

پژوهشگران به والدین و مربیان ورزش مدارس پیشنهاد می‌کنند تا به‌ویژه در خصوص کودکان ۱۱ ساله، به طور متوسط ۶۰ دقیقه ورزش در روز پیشنهاد می‌شود که می‌تواند به بازه‌های زمانی ۲۹ دقیقه برای پسران و ۱۸ دقیقه برای دختران تقسیم شود. 

پزشکان دریافته‌اند که فعالیت‌های ورزشی متوسط تا شدید می‌تواند سبب اثرات بیولوژیکی خاص در مغز شود که منجر به بهبود عملکرد تحصیلی می‌شود. 

پزشکان همچنین پیشنهاد می‌کنند که والدین چنانچه فرزندان دو یا چند قلو دارند، متناسب با جنسیت آن‌ها، دختر یا پسر آن‌ها را در تمرینات ورزشی شرکت دهند، زیرا ورزش بسیاره از حد دختران می‌تواند سبب خستگی و دلزدگی آن‌ها از ورزش شود، در صورتی که برادران آن‌ها به راحتی ورزش می‌کنند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.