چند میلیون، میلیونر در جهان وجود دارد؟

طبق تحقیقی که از سوی یک گروه فرانسوی در موسسه کیب جمینی به همراه بانک رویال کانادا صورت گرفته، جهان در سال ۲۰۱۱ در حدود ۱۱ میلیون میلیونر به دلار داشته است. جمعیتی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته است، صاحب سرمایه هایی بیش از ۱ میلیون دلار اعم از کلکسیونها و یا کالاهای مصرفی بوده اند که در خارج از محل زندگی آنها واقع شده بود.
بعد از افزایش قابل توجه تعداد میلیونرها در سال ۲۰۱۰(بیش از ۸،۳%) سیر افزایش تعداد میلیونرها در سال ۲۰۱۱ عدد ۰،۸% را نشان می دهد که در مجموع ۱۱ میلیون نفر می شود. مجموع دارایی های میلیونرها که مبلغ ۴۲ هزار میلیارد دلار را نشان می دهد، با کاهش ۱،۷ درصدی روبرو بوده است که گفته می شود این کاهش از آغاز بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ رقم ۱۹،۵% بوده است. بعد از یک دورۀ عادی در سال ۲۰۱۰، به دلیل نگرانی از سرایت بحران بدهی های یورو به سایر اقتصادهای جهان، سطح رشد در نوامبر ۲۰۱۱ بدتر شد.
طبق گزارش منتشر شده برای اولین بار منطقۀ آسیا-اقیانوسیه به عنوان منطقه ای اعلام شده است که بیشترین دارایی را در خود جای داده است (۳،۳۷ میلیون) و در ردیف بعدی آمریکای شمالی (با ۳،۳۵ میلیون) قرار دارد. ایالات متحدۀ آمریکا، ژاپن و آلمان با داشتن ۵۳،۳% از دارایی ها، شاهد افزایش اندکی در مقایسه با سال ۲۰۱۰( ۵۳،۱%) به لحاظ دارایی بوده اند. این در حالی است که تعداد میلیونرها در برزیل از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.

ژورنال دونت/۲۰ ژوئن ۲۰۱۲
ترجمه: زهرا خدایی

۲۶۳۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.