چند میلیون ایرانی با بازی های کامپیوتری آشنایی دارند؟

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی بازی‌های رایانه‌ای با ترویج فرهنگ اسلامی در کشور باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد، گفت: ۴۶ میلیون نفر در ایران با بازیهای رایانه ای آشنا هستند. 
بهروز مینایی با بیان اینکه در کشورهای غربی کاربران ساعات بسیاری را به بازی های رایانه ای اختصاص می دهند، اظهار داشت: کاربران آمریکایی روزانه ۲۱۵ میلیون ساعت را صرف بازیهای مختلف رایانه ای می کنند و سه و هشت دهم کنسول برای هر کاربر وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳۶ میلیون نفر از ۸۲ میلیون نفر جمعیت کشور آلمان را کاربران بازیهای رایانه ای به خود اختصاص می دهند و ۶۶ درصد این افراد بین گروه سنی ۱۰ تا ۶۵ سال هستند که هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو و ۴۷میلیون ساعت را صرف بازیهای رایانه ای می کنند که آمار قابل توجهی است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین به کاربران بازی های رایانه ای در کشور فرانسه اشاره کرد و گفت: حدود ۲۴ میلیون کاربر از جمعیت ۶۶ میلیونی فرانسه کاربران بازی های رایانه ای هستند که ۴۲درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

مینایی با تاکید براینکه در ایران با جمعیت ۷۵میلیونی، حدود ۴۶ میلیون نفر بین ۷ تا ۴۰ درصد با صنعت گیم آشنا و حدود ۵۴ درصد از این جمعیت از کاربران بازی های رایانه ای هستند ، افزود: از بیش از ۲۰ میلیون گیمری که در کشور وجود دارد ۶۰ درصد پسران و ۴۰ درصد دختران یعنی ۱۲ میلیون پسر و ۸ میلیون دختر هستند که از این تعداد ۳۶ درصد روزانه ۱۵۵ ساعت صرف بازی رایانه ای می کنند و به طور متوسط حدود ۲ ساعت در روز به بازی رایانه ای اختصاص می یابد.

این مقام مسئول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای به مشکلات پیش رو در بومی سازی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: نبود قانون کپی رایت در کشور و ورود بازی های خارجی با کیفیت بالا و قیمت پایین در بازار، بازی سازان ایرانی را مجبور کرده تا تولیدات خود را با قیمت پایین ۲ تا ۵ هزار تومان در اختیار مخاطب قرار دهند.

مینایی با بیان اینکه بنیاد ملی بازیهای رایانه ای وظیفه نظارت و محتواسنجی بازیهای رایانه ای خارجی را بر عهده دارد، افزود: آگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه بازی های رایانه ای و متناسب سازی تولیدات ارائه شده مطابق با گروههای سنی از دیگر وظایف این بنیاد به شمار می رود.

این مقام مسئول در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به آسیبهای بازیهای خارجی اشاره کرد و گفت: خانواده در زمینه محورهای آسیب رسانی بازیهای رایانه ای خارجی از قبیل استفاده از محورهای جنسی، ترویج فرهنگ مصرف مواد مخدر ، خشونت و خونریزی آگاهی سازی می شوند.

وی افزود: محور مهمی که در رده بندی سنی در دیگر کشور ها مورد توجه قرار نگرفته است، ایجاد نا امیدی بخصوص در بازی هایی که همراه با ترس، افسردگی و خونریزی و همچنین تغییر هنجار های اجتماعی و حتی مذهبی در بازی های خارجی است.

مینایی به محورهای اسلام ستیزی در بازی های رایانه ای خارجی که توسط عوامل صهیونیستی طراحی شده است و به شکل گسترده در کشورهای اسلامی در اختیار کاربران گیم قرار داده شده است، اشاره کرد و گفت: صهیونیستها از تولیدکنندگان مطرح در صنعت گیم دنیا هستند و مدیریت اصلی شرکتهای تولید کننده بازیهای رایانه ای را بر عهده دارند که هدف اصلی آنها توهین به اسلام و مسلمانان است و محور مهم در این زمینه گروه سنی بوده که این تولیدکنندگان مورد حمله قرار داده اند.

وی ادامه داد: آنها بازی های رایانه ای ساخته اند تا گروه سنی کودکان ۲ تا ۴ سال از آن استفاده کنند که برای مقابله با آنها باید سطح کیفی محصولات ایرانی را با توجه به گروه سنی تولید مخاطبان مورد توجه قرار دهیم.
 
۵۶۵۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.