چند نفر در دنیا به اینترنت دسترسی ندارند؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سازمان ملل در گزارش ممتاز به نقل ازی اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی تقریبا ۴۰ درصد مردم جهان به اینترنت دسترسی خواهند داشت و تقریبا چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان همچنان از اینترنت بی‌بهره می باشند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، اتحادیه ارتباطات بین الملل سازمان ملل در گزارش ممتاز به نقل از سالانه خود دربارهٔ دسترسی مردم جهان به اینترنت اعلام کرد: در سال ۲۰۱۲، ۲۵۰ میلیون نفر دیگر از مردم جهان به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند و این اتحادیه برآورد کرد تا پایان سال دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر از مردم جهان به اینترنت متصل خواهند بود.
 
گوشی های همراه دارای قابلیت دسترسی به اینترنت به افزایش این آمار کمک بسیاری کرده است. تا پایان امسال در مجموع شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون دستگاه تلفن همراه در جهان موجود خواهد بود.  
 
در میان کشورهایی که بیشترین پیشرفت را در زمینه دسترسی به اینترنت داشته اند می توان به امارات، لبنان، باربادوس، سیشلز، بلاروس، کاستاریکا، مغولستان و زامبیا اشاره کرد.
 
همچنین بعضی مناطق همچنان در تلاش برای دسترسی به اینترنت می باشند که در میان آن ها کشورهای آفریقایی و بخشی از کشورهای خاورمیانه دیده می شوند.  
 
دبیرکل اتحادیه ارتباطات سازمان ملل – در بیانیه ای اعلام کرد: مهمترین چالش ما شناسایی راه هایی برای قادر ساختن کشورها برای دسترسی به اینترنت و استقرار شبکه ها و خدماتی است که آن ها را از این وضعیت خارج کند.  
 
در فهرست کشورهای بیشترین دسترسی به اینترنت دارند کره جنوبی در صدر و پس از آن سوئد، فنلاند، هلند، انگلیس، استرالیا، سوئیس، آمریکا، آلمان و کانادا قرار دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.