چند نفر در نوروز با هواپیما سفر کردند؟

۱۴فروردین۱۳،

معاون شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام پذیرش بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در فرودگاه‌های کشور طی ۲۰ روز قبل، گفت: ضریب اشغال صندلی هواپیماها در این مدت بیش از ۷۵درصد بوده است.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از ایسنا محمدرضا عبدالرحیمی – عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور – در گفت‌وگویی اظهار کرد: از ابتدای طرح سفرهای نوروزی ( ۲۴ اسفند‌۹۱ تا پایان ۱۳فروردین‌ ۹۲ ) مجموع نشست و برخاست‌ هواپیما‌ها در پرواز‌های داخلی و بین‌المللی نوروزی ۲۱ هزار و ۸۹ پرواز بوده است.
 
وی با بیان این‌که ۱۷ هزار و ۲۴۰ پرواز مربوط به مسیرهای داخلی و ۳۷۴۹ پرواز مربوط به مسیرهای بین‌المللی بوده است، افزود: طی نشست و برخاست هواپیماها در ۲۰ روز قبل دو میلیون و ۵۸۸ هزار و ۴۱۵ نفر اعزام و پذیرش مسافر در شبکه فرودگاهی و هوانوردی کشور انجام شده است.
 
به گفته عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور دومیلیون و ۶۸ هزار و ۸۰۰ مسافر در پروازهای داخلی جابه‌جا شده‌ و ۵۱۹ هزار و ۶۱۵ مسافر در پروازهای خارجی جابه‌جا شده‌اند.

عبدالرحیمی با بیان این‌که نشست و برخاست‌ هواپیماها در فرودگاه‌های داخلی شامل رفت و برگشت آنها می‌شود، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از پروازهای نوروزی بدون تاخیر و در زمان مقرر انجام شده و اگر هم تاخیری صورت گرفته است به سبب بدی آب و هوا در فرودگاه‌های مقصد یا مبدأ بوده است.

وی دربارهٔ‌ ضریب اشغال صندلی هواپیماها در پروازهای نوروزی با اشاره به متفاوت‌بودن این عدد متناسب با نوع هواپیما، گفت: ضریب اشغال صندلی هواپیماها در پروازهای نوروزی به طور میانگین بیش از ۷۵ درصد بوده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.