چند نوع نماز مستحبی

گردآوری توسط گروه مذهبی ممتازنیوز

 نماز مستحبی

 

-نماز حاجت

حضرت امام سجاد (ع) به مردی که برای برآورده شدن حاجت مادی به شخص ظالمی روی آورده بود فرمود : به مسجدالنبی برو و دو رکعت نماز به جا آور تا حاجتت را خدا برطرف نماید. همانند نماز صبح دو رکعت نماز به جا میآوری سپس بر پیامبر صلوات فرست و آخر سوره حشر شش آیه اول سوره حدید و دو آیه هیجده و بیست و شش سوره آل عمران را بخوان.

۲-نماز وحشت

مستحب است در شب اول قبر دو رکعت نماز وحشت برای میت بخواند تا عذاب و عقاب شب اول از او برداشته شده و رحمت خدا شامل حال میت گردد و بهتر است چهل مومن این نماز را بخوانند که صاحب اصول کافی فرموده اند : این نماز را برای آشنایان بخوانید تا دیگران هم برای شما بخوانند. در رکعت اول بعد از حمد ، آیه الکرسی و در رکعت دوم بعد از حمد ، ده مرتبه سوره قدر بخوانید و بعد از سلام نماز بگویید : اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر فلان. به جای کلمه فلان نام میت رابگویید

۳-نماز برای زیاد شدن روزی

از رسول اکرم (ص) روایت شده دو رکعت نماز بخوان در رکعت اول سوره حمد یک بار و سوره کوثر سه بار و توحید سه بار و در رکعت دوم حمد یک بار و معوذتین “فلق و ناس” هر کدام سه بار خوانده شود

 نماز مستحبی

۴-نماز برای رفع گرفتاری

از امام صادق (ع) روایت شده : هر که را اندوهی رسد ، غسل کند و دو رکعت نماز گزارد بعد به بستر رود و گونه راست بر دست راست و بگوید “یا معز کل ذلیل یا مذل کل عزیز” یعنی “ای عزیز کننده هر ذلیل و ای ذلیل کننده هر عزیز” قسم به حق تو که فلان چیز بر من مشکل شد “یعنی بعد از این عبارت ، مشکل خود را با خدای خود در میان گزارد”.

۵-نماز امام زمان در مسجد مقدس جمکران

ابتدا دو رکعت به نیت تحیت مسجد خوانده میشود که در هر رکعت بعد از حمد ، هفت مرتبه سوره توحید و ذکر رکوع و سجود هر کدام هفت مرتبه و تشهد و سلام. سپس دو رکعت به نیت امام عصر(عج) خوانده میشود . بدین صورت که سوره حمد را شروع میکنیم و چون به آیه (ایاک نعبد و ایاک نستعین ) میرسیم آن را صد مرتبه تکرار میکنیم سپس بقیه سوره حمد را خوانده و توحید را میخوانیم. بعد به رکوع و سجود میذویم و ذکر هر کدام را هفت مرتبه میخوانیم. رکعت دوم نیز به همین گونه است. چون سلام نماز را دادیم (لا اله الا الله) و بعد از آن تسبیحات حضرت زهرا(س) خوانده میشود. در پایان به سجده رفته و صد مرتبه صلوات بر ومحمد و آل محمد (ص) میفرستیم. امام زمان (عج) فرمود : هر کس این دو رکعت را در این مکان بخواند مانند آن است که دو رکعت در کعبه خوانده باشد.

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۱


اعمال مستحبی Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.