چند هراز فرقه انحرافی در جهان وجود دارد؟

حدود دو هزار و ۵۰۰ فرقه نوظهور در جهان فعالیت می‌کنند که یکی از فرقه‌های اصلی که درکشور فعالیت دارد و از سوی محافل صهیونیستی حمایت می‌شود شیطان‌پرستی است.

 یکی از اساتید حوزه تاکید کرد: مکتب مادی لیبرالیسم یکی از اصلی‌ترین بسترهای مهم ایجاد و گسترش انواع عرفان‌های شیطانی در جهان است .

حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان،با اشاره به فاصله فراوان عرفان های نوظهور و کاذب با عرفان حقیقی شریعت مبین اسلام، گفت: برای تشخیص مسیر حقیقی باید توجه کرد که شاخصه ها و ویژگی های برجسته و مهمی در عرفان اسلامی وجود دارد که در سایر عرفان های ساختگی وجود ندارد.

وی ادامه داد: عرفان های نوظهور خود را متقدم بر دین می دانند یعنی در اصول و مبانی خود به محدوده و چارچوب خاصی قائل نیستند و مقصد نهایی آنهای رسیدن به شادی و لذائذ است اما در مقابل، عرفان حقیقی غایت و نهایت خود را دست یابی به مقام قرب الهی تعریف می کند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با اشاره به عوامل رشد و گسترش اینگونه عرفان های تقلبی و ساختگی افزود: تقریبا تمام عرفانهای نوظهور، عرفان های صادراتی و مولود دنیای غرب هستند چه اینکه نظام های، عقلی، فلسفی و دینی در کشورهای غربی هر گز نتوانستند فطرت های معنوی انسان ها را سیراب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان خاطرنشان کرد:شرایط یاد شده فرصت خوبی برای رشد و نمو جریان های معنویت ستیز را در کشورهای غربی به وجود آورد تا آنجا که امروز جریان هایی کاملا انحرافی همچون شیطان پرستی رسما اعلام می کنند که ما مولود کمبود های معنوی در دین رایج در دنیای غرب هستیم.

وی تاکید کرد: مکتب مادی لیبرالیسم یکی از اصلی ترین بسترهای مهم ایجاد و گسترش انواع عرفان های شیطانی در جهان است.

این محقق برجسته حوزوی و دانشگاهی با بیان اینکه هم اکنون حدود دو هزار و ۵۰۰ فرقه نوظهور در جهان فعالیت می کنند، اضافه کرد: یکی از فرقه های اصلی این عرفان ها همان شیطان پرستی است که امروز به شدت از سوی محافل صهیونیستی و مراکز جاسوسی در ایران حمایت و تقویت می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمیان با اشاره به اشکالات فرایند تبلیغ دینی در گسترش عرفان های نوظهور ابراز داشت: امروز مراکز تبلیغی همچون صدا و سیما سازمان های تبلیغی و ارشادی باید ضمن تحقیق و بررسی بیشتری نسبت به عرفان های کاذب آنها را به صورت صحیح و با شیوه های نوین به مخاطبین و نسل جوان معرفی کنند.

این نویسنده برتر کشوری تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد افرادی که جذب فرقه های مختلف انحرافی در کشور می شوند یا مطالعه درستی در رابطه با دین نداشته اند و یا متولیان امر، زیبایی های دین را به خوبی برای این افراد روشن نکرده اند و لذا مشاهده می کنیم که تلقی این افراد از اسلام کاملا غلط است.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله و پیشگیری از رشد قارچی جریان های انحرافی در کشور باید مجموعه نهادهایی همچون حوزه، دانشگاه و صدا و سیما و… با تدوین یک استراتژی مشخص کاملا هماهنگ و برنامه ریزی شده عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمیان از دیگر راه های مقابله با این جریان های خطرناک را تشکیل جلسات نقد و بازشناسی عرفان های نوظهور، طراحی مهندسی اخلاقی وتربیتی در سطوح مختلف، معرفی الگوهای خوب وروشن کردن ابعاد عرفان ناب اسلامی عنوان کرد.

/۳۰۳۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.