چند هزار طلبه در حوزه علمیه نجف تحصیل می کنند؟

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم با بیان این مطلب که گرایش مردم به تدین در کشور عراق روزبه روز رو به گسترش است،‌گفت:‌هرچند که در عراق دولت اسلامی نداریم و دولت مدنی است،‌اما دولت کنونی احترام خاصی به تدین دارد.
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر این‌که حکومت عراق باید با حکمت اداره شده و از فرصت ها استفاده گردد،خاطرنشان کرد: امروز عراق ظرفیت تاثیرگذاری خوبی در جهان عرب دارد و سیاست و هدف کلی ما حرکت در دو مسیر کلی می باشد.
وی تثبیت حاکمیت پیروان اهل‌بیت(ع) و کم کردن حساسیت های عراق نسبت به محیط خود را یکی از این سیاست ها عنوان کرد و افزود: امروز ما در عراق سعی می کنیم تا از مسایل حاشیه ای و تحریک آمیز دوری جسته و به آن نپردازیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم با تاکید بر رویکرد فرهنگی گفت: سیاست اصلی دیگر ما استفاده از فرهنگ غنی اسلام مخصوصا شیعه برای ایجاد اتحاد بین مذاهب و قومیت هاست.
وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر افزایش تعاملات بین ایران و عراق اظهار داشت: امروز تعامل بین ایران و عراق درحال افزایش است به طوری که سالانه ۹۰۰هزار زائر عراقی به ایران و ۱ میلیون ایرانی به عراق سفر می کنند که این باعث گردیده تا علاوه بر تعاملات رسمی تعاملات دیگر انجام گیرد.
/۳۰۴۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.