چند پیام دربارهٔ اقدام ستودنی یک معلم مریوانی

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- یک  معلم مریوانی در راستای همدردی با دانش آموز سرطانی خود موی سرش را تراشید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آریا، یک معلم مریوانی در اقدامی بزرگ و ستودنی در راستای همدردی با دانش آموز سرطانی خود موی سرش را تراشید. این معلم مریوانی که در راستای همدردی با دانش آموز سرطانی خود موی سرش را تراشید کسی نبود جز محمدعلی محمدیان معلم پایه دوم دبستان شیخ شلتوت شهر مریوان که وقتی دید دانش آموز سرطانی اش که به سبب عوارض ناشی از مصرف دارو و شیمی درمانی دچار ریزش موی سر شده  و به سبب شیطنت های همکلاسی هایش مورد تمسخر و خنده قرار می گیرد در یک اقدام بزرگ آموزش عملی به دانش آموزان داشت و در این راستا موهای سرش را تراشید.

این معلم دلسوز هدف  اش را جز دادن روحیه به این دانش آموز و ابراز همدردی با وی و دادن پیام به مسئولین چیز دیگری عنوان نکرده است و می گوید :خوشحالم از اینکه با این حرکت هرچند کوچک توانسته ام روحیه این دانش آموز را تقویت کرده و وی را وادار به فعالیت بیشتر آموزشی و پرورشی نمایم.

وی شرکت دادن این دانش آموز در بحث ها و فعالیت های گروهی در کلاس را از دیگر اقداماتی دانست که در جهت فعال کردن دانش آموز در کلاس درس و جلوگیری از گوشه گیری وی انجام داده است.

آقای فانی وزیر محترم آموزش و پرورش؛ زمانی که این اقدام معلم فهیم مریوانی در منطقه ای محروم منعکس شد ،مردم قدرشناس کشورمان با ارسال پیامک های متعدد اعلام تشکر کردند و به جهت داشتن چنین معلمی در کشور اظهار غرور نموده و برای کمک به درمان فرزند وی نیز اظهار تمایل کرده اند.

حال چند پیام از این اقدام برای مسئولین امر و از جمله برای جنابعالی درک می شود :

۱- لازم و ضروری است در انتخاب معلم نمونه در ایام هفته معلم حتما از این معلم فهیم  و فداکار و نمونه با دادن هدیه و نشانی درخور وی قدردانی شود .

۲-به سبب وجود احتمالی چنین دانش آموزانی در اقصی نقاط کشور پیشنهادمی شود یک از معاونتها را پیگیر تشکیل کمیته ای ویژه در کلیه مدارس برای رصد و انعکاس وجود مشکلات اینچنینی برخی دانش آموزان و مساعدت به آن و خانواده آنان نمود و معلمان آنان را به توجه ویژه به اینگونه اشخاص ترغیب کرد و از امثال محمدیان ها تقدیر کرد و به نوعی الگو سازی نمود.

۳- از انجا که گفته می شود خواهر دانش اموز مریوانی نیز دچار مشکلاتی است لذا ضمن اینکه حتی الامکان خود وزارت آموزش و پرورش می بایست  با بضاعت بودجه ای خود اقدامات لازم را انجام دهد ؛ شایسته است که از خیرین محلی و منطقه ای و کشوری و همچنین خیرین مدرسه ساز برای مساعدت به این خانواده و در سطح کلان برای کلیه اشخاص با این شرایط، دعوت شود تا در رفع مشکلات اینگونه خانواده ها گام های بزرگی برداشته شود تا فرزندان این مرز و بوم بدون دغدغه به تحصیل بپردازند و در آینده برای کشورشان مفید باشند.

۴- در کمیته مذکور ستاد مرکزی نیز از وجود رسانه هایی فعال برای انعکاس مطلوبتر و فرهنگسازی در این زمینه استفاده شود.

خبرگزاری آریا ضمن اعلام مراتب قدردانی از این معلم فرهیخته و فداکار ، آمادگی دارد موارد مشابه را که مدیران مدارس اعلام نمایند به مسئولین انتقال دهد و در رفع مشکلات دانش آموزان عزیز و آینده سازان این مرز و بوم همکاری نموده و پیشقدم باشد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.