چند گروه فلسطینی، ساکنان اردوگاه ها را از دخالت در امور داخلی سوریه برحذر داشتند

در این بیانیه که روز جمعه صادر و نسخه ای از آن به دفتر ایرنا در دمشق نمابر شد، آمده است: آینده سوریه و خط مشی آن به دست فرزندان همین کشور تعیین می شود و هیچکس حق دخالت در امور داخلی آنها را ندارد.

گروه های فلسطینی که جنبش جهاد اسلامی، دو جناح جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین در راس آنهاست، در بیانیه خود به پناهندگان فلسطینی در سوریه یادآور شده اند که نبرد اصلی آنها با اقدامات صهیونیست ها علیه فلسطین است.

این گروه های فلسطینی در بیانیه خود با تاکید بر آزادسازی فلسطین و بازگشت پناهندگان به سرزمین و دارایی های خود که در سال ۱۹۴۸ از دست دادند، نوشته اند که به هیچکس اجازه نمی دهند آنها را از این مسیر منحرف و نیروی جوانان فلسطینی را در راه های دیگری صرف کند.

در این بیانیه از همه فلسطینی های مقیم اردوگاه های فلسطینی خواسته شده است تا اردوگاه یرموک و دیگر اردوگاه ها در سوریه را وارد مسائل داخلی این کشور نکنند.

گروه های امضا کننده این بیانیه، امنیت مردم و اردوگاه های فلسطینی را جزو اولویت های مورد توجه خود دانسته و تاکید کرده اند که همه تلاش خود را برای محافظت از آنها به کار خواهند بست.

این بیانیه، پناهندگان فلسطینی مقیم سوریه را به حفظ وحدت خود فراخوانده است.

گروه های مسلح ضد نظام سوریه در دو هفته اخیر ضمن نفوذ به اردوگاه ‘یرموک’ واقع در حومه جنوبی دمشق، آن را به آشوب کشانده و به درگیری با ارتش و نیروهای امنیتی سوریه پرداختند.

مخالفان مسلح نظام سوریه تاکنون تعداد زیادی از فلسطینی های مقیم سوریه را به خاطر همراهی نکردن با آنها به قتل رساندند.

سوریه دارای ۱۳ اردوگاه فلسطینی است که دو اردوگاه از آنها در سازمان بین المللی پناهندگان و کاریابی فلسطینی ها (اونروا) ثبت نشده است.

جمعیت پناهندگان فلسطینی مقیم سوریه حدود نیم میلیون نفر است.

خاورم**۱۴۳۱**۱۴۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۶۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.