چهارشنبه‌سوری را ایمن پشت سر بگذارید

۲۷م اسفند ،

با فرارسیدن ایام چهارشنبه آخرسال و نگرانی خانواده‌ها و شهروندان از حوادث و خطرات ناشی از این شب، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اخطارها و پیشنهاد‌های ایمنی را به منظور کاهش آسیب‌ها و خطرات ناشی از این شب به شهروندان ارائه داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی سنی نوجوانان و جوانان، قرار داشتن آنان در حالت هیجانی است که باید به درستی مدیریت شوند، گفت: باید فرصتی مناسب برای تخلیه هیجانات روحی اشخاص به ویژه جوانان فراهم شود که در راستای رسیدن به این هدف، باید پیشنهاد‌ها و اخطارهای ایمنی را در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پسران زیر ۱۶ سال بر اساس آمارها بیشترین آسیب‌دیدگان این حوادث می باشند، گفت: به منظور پیشگیری از این حوادث، باید شهروندان توجه داشته باشند که از پریدن از روی آتش‌هایی که خود روشن نکرده‌اند، به سبب این که محتویات داخل آن معلوم نیست، شدیدا اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به نقش پررنگ والدین در جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این حوادث، اظهار کرد: والدین باید فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه آگاه کنند و علاوه بر آن به شکل نامحسوس حرکات فرزندان خود را کنترل و از محتویات جیب‌ها و کیف آنان به ویژه در ایام چهارشنبه آخر سال مطلع شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: والدین همچنین باید در این شب‌ در کنار فرزندان خود حاضر شوند و اگر قصد دارند که آتش‌ در خانه برپا کنند، حتما نکات ایمنی را رعایت کنند و از عدم قرارگیری لوازم قابل اشتعال و انفجار نظیر نفت، کپسول‌گاز و … در کنار آتش اجتناب کنند.

خودروها را به پارکینگ ببرید

ملکی با اشاره به حوادثی که ناشی از پرتاب موادمحترقه روی خودروها بود، اظهارکرد: مالکان خودروها حتما تا جایی که می‌توانند خودروهای خود را در این شب به پارکینگ یا مناطقی که از مراسمات آتش‌بازی به دور است، منتقل کنند.

وی با تاکید بر اجتناب از ترقه‌بازی و آتش‌بازی در پارکینگ‌ها و محیط‌های سربسته، اظهارکرد: خانم‌هایی که لباس‌های بلند و گشاد و همچنین چادر بر سر دارند، باید از پریدن از روی آتش امتناع کنند، چرا که احتمال سرایت آتش به چنین لباس‌هایی بسیار بالاست.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه انفجار ۲۵۰ گرم از موادمحترقه برای ویران کردن یک منزل مسکونی کافی است، اظهارکرد: در این شب پیشنهاد می‌شود کپسول‌های خاموش‌کننده آتش در نزدیکی محل‌های آتش‌بازی حتما قرار داشته باشند.

ملکی، کودکان، بانوان و سالخوردگان را جزو اشخاص آسیب‌پذیر در این شب‌ها برشمرد و گفت: تا حد امکان باید از تردد غیرضروری در چهارشنبه آخرسال اجتناب شود.

وی در خصوص مناطق و معابر اتفاق‌خیز پایتخت در شب چهارشنبه آخرسال نیز به ایسنا گفت: آمارها در این خصوص متفاوت است، اما آنچه که به طور قطع می‌توان از آن به عنوان مناطق اتفاق‌خیز نام برد، مناطقی است که از تراکم جمعیت بیشتری برخوردارند و در عین حال دارای کوچه‌ها و معابر باریک می باشند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.