چهارمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور به کار خود پایان داد

۱۹ام بهمن ،

چهارمین المپیاد علمی دانشجویان نخبه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجانشرقی، علیرضا یعقوبی رئیس چهارمین المپیاد علمی دانشجویان نخبه دانشگاه علوم پزشکی کشور در مراسم اختتامیه این المپیاد گفت: تبریز برای اولین بار میزبان المپیاد علمی دانشجویان نخبه کشور شده است.

وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در تولید علم سرعت و سهم بیشتری دارند و این المپیاد با حضور نخبگان دانشگاهی محیط بسیار مناسبی برای تبادل اطلاعات دانشجویان سراسر کشور است و با تبلیغ این المپیاد باید مردم بدانند که کار نخبگان ارزشمند است.

قائم مقام وزیر در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ترتیب برنامه‌ای برای بازدید دانشجویان و مهمانان کشوری المپیاد از مناطق زلزله زده خبر داد.

مهستی علیزاده دبیر هماهنگی المپیاد نیز در این مراسم گفت: المپیاد علمی دانشجویان از ۱۶ بهمن الی ۱۹ بهمن به میزبانی تبریز با موضوعات حیطه تفکر علوم پایه, حیطه استدلال بالینی, حیطه مدیریت نظام سلامت و حیطه نو آورانه برگزار شد.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی این المپیاد با عنوان “سرطان” بوده است، خاطرنشان کرد: در این المپیاد ۴۸۰ دانشجو در روزهای ۱۷ و ۱۸ طی آزمونی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی یادآور شد: دانشگاه‌های کشور تیم‌های ۳ نفر خود را طی آزمون داخلی برگزیده و به المپیاد معرفی کرده‌اند و دانشگاه برتر بر حسب بالاترین نمرات گروه انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه در این المپیاد دانشجویانی از ۴۵ دانشگاه داخلی ثبت نام کردند، افزود: از بین ۴۳۷ نفر شرکت کننده در آزمون ۵۶ درصد دختر و ۴۴ درصد پسر بودند.

دبیرهماهنگی المپیاد گفت: تهیه بانک سئوالات با ایده از بهترین آزمون‌های داخلی دانشگاه‌ها و با حضور ۷۰ نفر از هیات علمی دانشگاه‌ها در تیم‌های تشکیل شده بعنوان کار گروه برای المپیاد صورت گرفت و سوالات طراحی شده در آزمون بعد از بررسی‌ها در ۱۵ بهمن نهایی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.