چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران به کار خود پایان داد

با معرفی برترین‌ها:

هنر > تجسمی
چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، یکشنبه شب با معرفی برترین‌ها در باغ موزه قصر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این مراسم گفت: برگ دیگری از فعالیت های هنری و بین‌المللی شهر تهران با برگزاری این سمپوزیوم رقم خورد، اگرچه فاصله تا استانداردها و آنچه که شایسته تهران و شهروندان آن است هنوز بسیار است.

سید محمد جواد شوشتری افزود: امیدواریم با فراهم شدن فرصت های مناسب در زمینه فضاهای شهری ضمن زیباسازی شهر تهران، مردم را با آثار هنری شهری آشنا کنیم.

رییس شورای سیاستگذاری چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران درمورد ساخت مجسمه “معراج” گفت: استاد شیخ الحکمایی، هنرمند پیشکسوت مجسمه‌سازی قرار است این اثر را از جنس سنگ بسازد که پس از رونمایی در یکی از بهترین نقاط شهر تهران نصب خواهد شد.

به گفته شوشتری، مجسمه معراج در پاسخ به اهانت صورت گرفته به پیامبر اسلام (ص) تولید و نصب می‌شود.

عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: هنر، ‌کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد و ظرفیت جدیدی برای با هم بودن را فراهم می‌کند.

احمد مسجد جامعی با بیان اینکه هنر، نماد گفت وگوی فرهنگ‌هاست، افزود: هر کشوری نماد یک فرهنگ است و هنرمند زوایای پنهان فرهنگ جامعه خود را به همگان عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: استقبال از سمپوزیوم نشانه ارتقای هنری شهروندان و گسترش هنر در فضای شهری است که امیدواریم ظرفیت‌های شهری متناسب با این کار شناسایی و تداوم پیدا کند.

در ادامه این مراسم از میان ۳۱ هنرمند شرکت کننده ایرانی و خارجی، بنا برنظر هیات داوران، ماریو لوپز از کشور پرتغال، میگل ایسلا از کشور اسپانیا و میلاد نبی زاده از ایران به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند.

در این مراسم همچنین از رونالد مایر مجسمه‌ساز آلمانی نیز قدردانی شد.

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران از ۲۷ شهریور آغاز شده و شب گذشته، ۱۶ مهرماه به کار خود پایان داد.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.