چهارمین شماره‌ دوره‌ جدید مجله‌ «۲۴» منتشر شد

به گزارش سینمانگار، چهارمین شماره‌ دوره‌ جدید مجله‌ «۲۴» که شماره‌ پیاپی ۳۰ محسوب می‌شود با پرونده‌ای مفصل درباره‌ کارنامه‌ فیلمسازی تیم برتون منتشر شد.

تصویر روی جلد این شماره به مناسبت همین پرونده با تیتر اصلی «دنیای عجایب آقای عجیب‌الخلقه» به تصویری از برتون و مخلوقاتش اختصاص یافته است.

مرور کامل آثار برتون، بررسی انیمیشن‌های برتون، گفت‌وگو با دنی الفمن آهنگساز فیلم‌های برتون و گزارشی اختصاصی از نمایشگاه برتون در سینماتک فرانسه به‌همراه گفت‌وگویی با او از مهم‌ترین بخش‌های این پرونده هستند.

در بخش سینمای ایران شماره‌ جدید «۲۴» علاوه بر بررسی فیلم‌های روی پرده و معرفی فیلم‌های در حال ساخت، پرونده‌ای درباره‌ فیلم خاطره‌انگیز «محمد رسول الله» منتشر شده است. موضوع این پرونده، بحثی درباره‌ی تولید فیلم مذهبی با تمرکز بر یک نمونه‌ کلاسیک: «محمد رسول‌الله» است و به همین دلیل علاوه بر چند یادداشت، به حواشی ساخت و پخش جهانی «محمد رسول‌الله» و اکران آن در ایران پرداخته شده و گفت‌وگوهایی با مجید انتظامی، سیدمحمدبهشتی و علیرضا سجادپور نیز انجام شده است.

در بخش سینمای دنیای جدید‌ترین شماره‌ «۲۴» علاوه بر پرونده‌ تیم برتون، مجموعه مطالبی درباره‌ فیلم‌های روی پرده و خبرهایی درباره‌ فعالیت‌های جدید سینماگران جهانی منتشر شده است.

بخش تلویزیون این شماره از «۲۴» هم به گزارشی درباره‌ پوشش تصویری مسابقات یورو ۲۰۱۲ اختصاص یافته است. گفت‌وگو با لوریس چکناواریان درباره‌ رابطه‌اش با سینما، مصاحبه با ماهایا پطروسیان درباره‌ ورود به سینما، و گپ و گفتی با نغمه ثمینی درباره‌ تجربیاتش در نقدنویسی در دو بخش‌ سینما و زندگی و کارگاه مجله قابل مطالعه هستند.

در سی‌امین شماره‌ از مجله‌ی «۲۴» چهاردهمین قسمت کارگاه آموزش نقدنویسی هم منتشر شده است.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.