چهارمین کنگره بین المللی نانو در کاشان بکار خود پایان داد

به گزارش ایرنا، دبیر چهارمین کنگره بین المللی علوم و فناوری نانو در آیین اختتامیه اظهار داشت: روند تولید پرشتاب علم در حوزه نانو به همت جوانان و دانشمندان با استعداد این حوزه با سرعت ادامه دارد.

ˈمصطفی زاهدی فردˈ با اشاره به سهم برجسته محققان ایرانی در تولید علم حوزه علوم و فناوری نانو در جهان افزود: جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ سال گذشته در رتبه بندی تولید علم در حوزه نانو بیش از ۴۰ رتبه ارتقا یافته و هم اکنون در رتبه نهم جهان قرار دارد.

وی همچنین به سطح بالای مقالات ارایه شده در این کنگره اشاره کرد و اظهار داشت: از میان بیش از دو هزار و ۳۰۰ مقاله ارایه شده به این کنگره، حدود یک هزار مقاله پذیرفته شد که برخی آنها بلحاظ علمی بسیار برجسته و درخور قدردانی بودند.

وی تاکید کرد: تعامل بیش از ۹۰۰ اندیشمند داخلی و خارجی در فرصت سه روزه این کنگره نیز برای اندیشمندان حوزه علوم و فناوری نانو مغتنم بود تا از دستاوردهای علمی یکدیگر مطلع شوند.

در بخش دیگری از این آیین، پیام دبیر پنجمین کنگره بین المللی نانو که پاییز سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود، قرائت شد.

عضو هیات علمی نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با قرائت پیام ˈسید مهدی رضایتˈ، دبیر پنجمین کنگره بین المللی نانو، گفت: ظرفیت های ارزشمند ایران اسلامی در تولید نانو داروها و پیشرفت های پزشکی چند ساله اخیر در جهان بی نظیر بوده و برگزاری چنین کنفرانس هایی در ارتقای سطح تحقیقات حوزه علوم و فناوری نانو موثر است.

ˈمسعود خسروانیˈ افزود: هشت نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران در ردیف برترین دانشمندان جهان قرار دارند و دستاوردهای ارزشمندی مانند تولید داروی ضد ایدز و ضد سرطان توسط دانشمندان این دانشگاه، از افتخارات آن است.

وی با اشاره به رشد و بالندگی رشته های نانو فناوری در سال های اخیر در کشور تاکید کرد: رشته های جدیدی در حوزه علوم و فناوری نانو از جمله نانو فناوری پزشکی و نانو دارو در دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شده است.

وی، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور را یادآور شد و خاطر نشان کرد: این دانشگاه با داشتن ۲۶ بیمارستان، ۹۵ مرکز تحقیقاتی و ۴۴ مجله علمی پس از دانشگاه تهران در رتبه دوم دانشگاه های کشور قرار دارد.

خسروانی افزود: دانشمندان و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین در زمینه فرآوری سلول های بنیادین و سامانه های جراحی هوشمند، خدمات بزرگی به جامعه علمی پزشکی کرده اند.

در آیین آختتامیه چهارمین کنگره بین المللی نانو از دانشمندان و محققان برتر حوزه علوم و فناوری نانو با اهدای جوایزی قدردانی شد.

چهارمین کنگره بین المللی نانو از هجدهم شهریور سال جاری به مدت سه روز با حضور حدود ۹۰۰ اندیشمند و محقق داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار شد.

در این کنگره افزون بر ارایه حدود ۱۲۰ مقاله بصورت شفاهی و پوستر، نشست ها و کارگاه هایی با محورهای مختلف از جمله نانو داروها، نانو بیوتکنولوژی، نانو ساختارها و تجاری سازی نانو نیز برگزار شد.

۷۴۳۱/۵۶۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.