چهارچوب‌ها و خط قرمزها دست گریمورها را بسته است

محدودیت برای گریم چهره‌ بازیگر به دلیل خط قرمزهای سینما دست گریمورها را برای به اجرا درآوردن آنچه که در ذهن دارند می‌بندد.

محسن شادی بخش گریمور سینما و تلویزیون درباره اهمیت گریم در فیلم و میزان اهمیت شناخت گریمور از شخصیت مورد نظر در گفتگو با خبرنگار بخش سینما باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: از آن جایی که گریم نقاشی روی صورت و نوعی پوشش چهره است،‌برمبنای دیده شدن چهره بازیگر در نگاه اول و اهمیت جذب مخاطب توسط چهره بازیگر تاثیر بسزایی در این حرفه دارد .
وی در مورد اهمیت شناخت شخصیت مورد نظر اشاره کرد: یک گریمور باید با فیلم‌نامه و شخصیت‌های آن به نحوی ارتباط برقرار کند که بتواند با استفاده از تخصص، هنر، طرز فکر و ایده خود به ترسیم شخصیت‌های داستان روی چهره بازیگر بپردازد، به نحوی که چهره بازیگر به آنچه که در فیلم‌نامه نوشته شده و کارگردان می‌خواهد به تصویر بکشد بسیار نزدیک شود.
این گریمور درباره مشکلات حرفه گریم در سینما عنوان کرد: یکی از مشکلات که در گریم با آن مواجه هستیم چهارچوب‌ها و خط قرمزی‌های است که در عرصه سینمای ما وجود دارد و دست گریمور را برای به اجرا درآوردن آنچه که در ذهن دارند تا حدودی می‌بندد.
وی تاکیدکرد: البته در مورد گریم،‌آقایان محدودیت کمتر است، ولی در مورد گریم بانوان محدودیت بسیار است مگر اینکه تهیه کننده ریسک کند و به گریمور اجازه دهند چهره بازیگر را بدون محدودیت گریم کند.
این گریمور در ادامه افزود: معمولاً تهیه‌کنندگان بنا به هزینه بالای وسایل گریم به شکل مطلوب در این زمینه سرمایه‌گذاری نمی‌کنند ودر چنین مواردی نتیجه کار هم شکل مطلوبی به خود نخواهد گرفت.
شادی بخش درباره تفاوت تحصیلات آکادمیک و یادگیری به صورت تجربی در این حرفه بیان کرد: تحصیلات آکادمیک در هر زمینه‌ای موثر است، ولی به نظر من یک گریمور  باید بیشتر به صورت تجربی این هنر را بیاموزد، من تحصیلات آکادمیک ندارم ولی در کلاس‌های استاد ولدبیگی به صورت تجربی این حرفه را آموختم و از نتیجه کار هم بسیار راضی هستم.
گفتنی است، شادی بخش تا به حال در کارهایی همچون “مختارنامه” ، “ستایش” ، “به کجا چنین شتابان” و فیلم سینمایی “صندلی خالی” فعالیت داشته است./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.