چهار خوراک با تن ماهی

ماهی منبع غنی امگا ۳ ، ویتامین های گروه بی وپروتئین است بنابر این جایگزین خوبی برای گوشت قرمز محسوب می شه.ضمن اینکه در پایان یک روز مشغله مجبور نیستید برای یک شام خوشمزه و سالم ساعت ها پای گاز بایستید.

خوراک تن

یک بسته بادام زمینی کوچک نمکی را خردکنید (اگر غذا ساز دارید بریزین تو غذا ساز) . نصف فنجان ریحان خرد شده را به آن اضافه کنید و با یک قوطی کنسرو تن ماهی در روغن زیتون مخلوط کنید. یا اگر تن ماهی ساده دارید روغن تن را خالی کنید و به جایش کمی روغن زیتون بریزید.

خوراک تن با جعفری و لیمو

برای درست کردن این خوراک نصف فنجان جعفری خرد شده را با نصف فنجان خیارشور خرد شده مخلوط کنید. این مخلوط را به همراه دو قاشق غذاخوری سس فرانسوی به یک قوطی کنسرو تن ماهی با فلفل قرمزاضافه کنید و خوب به هم بزنید.(البته اگر تند دوست ندارید می تونید از تن ماهی ساده استفاده کنید) میتوانید این غذا را درون‌ نان باگت بگذارید و همراه بچه‌ها به مدرسه بفرستید.

ساندویچ تن یونانی

یک پیاز قرمز کوچک را به‌صورت مکعب‌های ریز خرد کنید. نصف فنجان زیتون سیاه بدون هسته را هم خرد کنید و با یک قوطی کنسرو تن قاطی کنید. حالا به یک و نیم قاشق غذاخوری سس مایونز و یک قاشق چایخوری فلفل سیاه نیاز دارید. موادتان را خوب با هم ترکیب کنید. این خوراک را باید سرد و به‌صورت ساندویچ کنید.

سالاد تن، نعنا و فلفل

یک چهارم فنجان نعنای خرد شده و یک فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز و زرد خرد شده را با یک قوطی کنسرو تن ماهی مخلوط کنید. یادتان باشد روغن تن را دور نریزید. چون در این دستور از سس استفاده نمیکنیم. این خوراک را هم میتوانید داغ کنید و با پاستا قاطی کنید و هم به عنوان ساندویچ سرد میل کنید.

نوش جان


Ashpazonline.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.