چهار شرطی که در پرداخت وام ازدواج و افزایش آن هیچ گاه عملی نشد!!؟

۲۹خردادماه،

چهار شرطی که در آستانه روز ازدواج از سوی وزارت ورزش و جوانان به صورت بسته ای پیشنهادی برای افزایش مقدار وام ازدواج مطرح شد هیچ گاه جنبه عملی پیدا نکرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران آیین ازدواج در کشور ما از تقوی بسیاری برخوردار است بسیاری از روانشناسان و جامعه شناسان مسئولین و دست اندر کاران عدم ازدواج را عامل تأثیر گزار در بروز ناهنجاری های اجتماعی و روانی و . . .  می دانند که این خود نشان از اهمیت مسئله ازدواج است.

با نگاهی ساده به دین نیز روشن است که ازدواج در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است به گونه ای که رسول اکرم (ص) ازدواج را نیمی  از ایمان دانستند و بر وقوع آن تأکید بسیار داشتند.
نگاه گذرا به جامعه و اندکی تأمل نشان می دهد که جوانان بسیاری می باشند که در رویای ازدواج به سر برده اما به سبب عوامل متعدد عطای آن را به لقایش می بخشند به گونه ای که وقتی از آنان به سبب عدم گرایش به ازدواج را جویا می شویم شاید عمده ترین سبب را مشکلات اقتصادی و سپس مشکلات اجتماعی می دانند که خود ناشی از همان مشکلات مالی و اقتصادی است .
ازدواج برای جامعه ایران آن قدر با اهمیت است که روز اول ذی الحجه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان روز ملی ازدواج نام نهاده شده است تا شاید بتوان تلنگری زد به مسئولان تا دریابند اهمیت موضوع را . . .
وزارت ورزش و جوانان به عنوان متصدی امور جوانان که پس از ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی گویی جوانان را فراموش کرده و در ورزش غرق شده است در آستانه روز ازدواج طرح بسته پیشنهادی را ادامه کرد که جوانان که دارای ۴ شرط باشند وام ازدواج بیشتری شامل حالشان شود.
بسته ای که بعد از مدت ها سکوت این دستگاه  شاید به نوبه  خود خبر خوبی تلقی شود.
اما شروط ارائه شده جای بسی تأمل داشت: اول این که داماد زیر ۲۵ سال سن داشته باشد دوم مهریه عروس زیر ۱۱۰ سکه باشد یکی از زوجین پدر خود را از دست داده باشند و در آخر این که یکی طلبه یا دانشجو باشد.
بسته پیشنهادی که هم اکنون پی گیر آن هستیم که تنها اجرا نمی شده و گویی به فراموشی هم سپرده شده و وام ازدواجی که تا همین چند وقت پیش هم یکی در میان در استان ها پرداخت می گردد مبلغ آن آنقدر ناچیز است که نه تنها سبب تشویق ازدواج نمی شود بلکه حتی  تفکر به آن لبخندی را بر لب می نشاند.
شاید وقتش رسیده با تأمل و تدبر بیشتری به برنامه های ازدواج رسیدگی کرد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.