چهار هزار سالن ورزشی در سطح مدارس کشور احداث می شود

به گزارش ایرنا،’کیومرث هاشمی’ روز دوشنبه در همایش تبیین افق های ورزش دانش آموزی در زنجان افزود: به دلیل کمبود سرانه ورزشی احداث سالن و فضاهای آموزشی در حوزه آموزش و پرورش بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی، به احداث ۴۰۰ استخر شنا در سطح مدارس کشور اشاره کرد و یادآور شد:‌ عملیات اجرایی ۲۵۰ استخر در سراسر کشور آغاز شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به روند رو به رشد جایگاه تربیت بدنی در این وزارتخانه گفت: در زمان حاضر تربیت بدنی آموزش و پرورش به لحاظ فعالیت های ساعات برگزاری ورزش جزو سه کشور برتر دنیا محسوب می شود.

وی، اظهار کرد: با افزودن ورزش صبحگاهی مدارس مجموع ساعات ورزش مدارس کشور به سه و نیم ساعت در هفته افزایش یافته که در مقایسه با کشورهای برتر دنیا وضعیت مناسبی دارد.

هاشمی ، به راه اندازی ۶۰۰ مدرسه تخصصی ورزشی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در این مدارس دانش آموزان به صورت تخصصی برنامه ها و رشته های مختلف ورزشی را فرا می گیرند.

وی، ورزش همگانی را یک دغدغه اساسی در جامعه دانست که با افزایش سن امید به زندگی و ارتقای امکانات نیازمند توجه بیش از پیش مسوولان بویژه در حوزه سلامت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، از برگزاری دوره های تخصصی علمی معلمان ورزش در سالجاری خبر داد و گفت: در این طرح استانهای کشور به چهار قطب مختلف تقسیم بندی می شوند و در هر قطب هشت استان حضور یافته و در نهایت معلمان ۱۲ استان آمادگی جسمانی را به نحو مطلوب و علمی فرا می گیرند.

وی، مربیان بهداشت مدارس را مروجان سلامت و تندرستی در جامعه عنوان کرد و اظهار کرد: معلمان بهداشت نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی و پیامدهای ناشی از آن را در مدارس بر عهده دارند.

هاشمی، افزود: در حوزه بهداشت و سلامت برنامه های متعددی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده که به تدریج اجرایی خواهد شد.

وی، همچنین اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را انقلابی نوین در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه و چشم انداز رو به رشد در حوزه تعلیم و تریت کشور است.

۵۲۲/۷۳۲۰/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۹۱۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.