چهره عبوس ساختمان‌ها شهروندان را می‌آزارد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/وزیر راه‌وشهرسازی صبح پنج‌شنبه با قطار به استان قزوین سفر کرد و در بازگشت شبانه به تهران با اتوبوس این مسافت را پیمود تا شنونده مطالبات مسافران برون‌شهری باشد.
قطاری که وزیر را به قزوین برد حدود ۴۰ سال سن داشت و نشان داد ناوگان پیر حمل‌ونقل ریلی نیازمند بازسازی است.
عباس آخوندی در قزوین گفت: به رئیس‌جمهور پیشنهاد دادم سهم ناوگان حمل‌ونقل ریلی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به دو برابر افزایش یابد. بنا داریم در یک برنامه پنج ساله ۳ هزار واگن تازه مسافری و ۲۰ هزار واگن باری را به ناوگان حمل ونقل ریلی کشورمان اضافه کنیم.
به گزارش ممتاز به نقل از  روابط عمومی وزارت راه‌وشهرسازی، آخوندی با بیان اینکه می‌خواهیم قطار را وارد زندگی مردم کنیم به نحوی که برای حمل و نقل بین شهرها و حومه آنها، ریل را انتخاب کنند، افزود: این نوع حمل و نقل از یکسو در مقایسه با جاده به مراتب سوخت کمتری مصرف می‌کند و از سوی دیگر ۵۰ برابر ایمنی بیشتر نیز دارد که این امر آسایش مسافران را افزایش خواهد داد.
وزیر همچنین در جمع استادان و هیات‌علمی دانشگاه قزوین با تاکید بر لزوم به نمایش گذاشتن پیوستگی تاریخ در اصول شهرسازی و معماری گفت: نباید از مفهوم زندگی مدرن فرار کرد یا قبل تاریخی که نشانی از فرهنگ و هویت ما است را به فراموشی سپرد.
آخوندی با اشاره به اینکه حس زیبایی شناختی معماری به تدریج در حال افول است، تصریح کرد: باید دید کیفیت زندگی مردم چگونه است و آیا آنها از تردد در معابر شهری احساس خوشایندی دارند یا چهره‌های عبوس ساختمان‌ها شهروندان را می‌آزارد. وی افزود: شهری که سلول‌های تشکیل‌دهنده آن شهروندان باشند، تفاوت فراوانی با شهری دارد که کوچک‌ترین سلول‌های تشکیل‌دهنده‌اش ساختمان‌ها می باشند. وی شرط رسیدن به توسعه را عبور از عمران کالبدی و رسیدن به مفهوم توسعه انسانی دانست و گفت: باید شهروندان را به‌عنوان حاکمان سرزمین به رسمیت بشناسیم و ببینیم که پروژه‌های عمرانی تا چه حد براساس خواسته‌های ملی اجرا می‌شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.