چهره های معروفی که در انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند



تاریخ انتشار: ۱۹ January 2016 | 10:03 am

این چهره ها برای انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند

از میان چهره های سرشناس ورزشی که برای انتخابات مجلس کاندیدا شده بودند ، تنها یک نفر تائید صلاحیت شده است.

رد صلاحیت ها؛ از سردار عزیز تا خیابانی

بعد از ثبت نام چند چهره سرشناس ورزشی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، انتظار می رفت تعداد چهره های ورزشی این دوره در مجلس بیش از همیشه باشد اما تقریبا تنها یکی از آنها در اولین مرحله اعلام نظر هیات های نظارت بر انتخابات ، فرصت حضور در رقابت انتخاباتی را بدست آورده اند. از این جمع چند نفره فقط آرش میراسماعیلی بوده که از حوزه انتخابیه خرم آباد با مشکلی روبرو نشده است و می تواند در انتخابات شرکت کند.این درحالی است که چهره هایی چون جواد خیابانی ، عزیز محمدی ، حسینی کنگانی ، بهنام محمودی و صادق درودگر با مشکل روبرو شده اند.

عزیزالله محمدی: رئیس اتحادیه فوتبال ایران بی شک سرشناس ترین چهره رد صلاحیت شده در میان ورزشی هاست. سرداری که از اولین فرماندهان سپاهی بود که در اوایل دهه ۷۰ به فوتبال آمد ، از سال ۱۳۵۸ در جنگ تحمیلی و از کردستان حاضر بوده و در عملیات بیت المقدس ، جانباز شده است. او در این سال ها غیر از مسئولیت هایش در ارگان خدمتی اش که باعث راه اندازی تیم هایی چون فجر و فتح و فجرشهید سپاسی شده است ، مسئولیت های مهمی چون نایب رئیسی فدراسیون فوتبال را بر عهده داشته است. به گفته نزدیکانش او رد صلاحیت شده بر اساس مکانیسم قانونی به شورای نگهبان شکایت کرده است.

محمد رویانیان: محمد رویانیان یکی از سرشناس ترین چهره های شرکت کننده در انتخابات مجلس بود. او بعد از اتفاقاتی که در پرسپولیس برایش افتاد و پرونده بازی که در دادسرا داشت ، خیلی جنجالی برای انتخابات ثبت نام کرد. ابتدا شایعه شد که صلاحیتش برای حضور در انتخابات از سوی هیات های اجرایی رد شده و بعد خبر آمد که تائید صلاحیت شده است. سرانجام هم این سردار بازنشسته تصمیم گرفت از حضور در انتخابات مجلس به صورت رسمی استعفاء دهد ، او یکی از نزدیک به ۱۲۰۰ نفری بود که از حضور در انتخابات استعفاء دادند.

بهنام محمودی: قهرمان نامی تیم ملی والیبال ایران که یکی از اعضای فعلی شورای شهر کرج است ، برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شده است اما صلاحیتش برای حضور در مجلس شورای اسلامی احراز نشده است. البته او تنها عضو شورای شهری نیست که با این مشکل روبرو شده است و سالاری و حکیمی پور از شورای شهر تهران هم همین مشکل را پیدا کرده اند. بیش از ۵۰ نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی هم مشکلی مشابه دارند. بهنام محمودی خیلی امیدوار دارد بعد از گفته های رییس جمهور ، یکی از آنهایی باشد که صلاحیتش برای حضور در انتخابات تائید می شود.

صادق درودگر: معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال دادکان و رئیس اسبق کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال که سابقه مدیریت در تیم های استیل آذین و ملوان را داشت ، به دلیل محبوبیتی که از حضور در انزلی بدست آورده بود ، بهره برد و از این شهر کاندیدای مجلس شد. او هم یکی از آنهایی است که صلاحیت عملی اش برای انتخابات مجلس از سوی هیات های نظارت ، تائید نشده. اگرچه شکایت کرده و به حل مشکلش امیدوار است. درودگر که در تاریخ انقلاب عکسی معروف دارد و تصویرش در روز آزادی خرمشهر روی جلد روزنامه اطلاعات ، رفته خیلی به تائید صلاحیتش امیدوار است.

حسینی کنگانی: حسینی کنگانی یکی دیگر از فوتبالی های سرشناسی بود که برای انتخابات مجلس کاندیدا شد. مدیر شاهین بوشهر در روزهای موفقش در لیگ برتر از زادگاهش کاندیدا شده است. او که این روزها رئیس هیات مدیره تیم تاسیسات دریایی در لیگ فوتسال است و توانستند قهرمان لیگ برتر ایران است ، یکی از مهمترین کاندیداهای اصلاح طلب استان بوشهر است که رد صلاحیت می شود.

جواد خیابانی: هنوز درباره تائید یا عدم احراز صلاحیت این مجری سرشناس ، خبر دقیقی منتشر نشده است اما دیگر کاندیداهای ورزشی حاضر در انتخابات در گفت و گو با خبرآنلاین از این گفته اند که او هم با مشکلاتی در این زمینه روبرو شده است.

آرش میراسماعیلی: قهرمان اسبق جودوی جهان از زادگاهش کاندیدای انتخابات مجلس شده است.او پیشتر سابقه پرچمداری تیم ملی در المپیک را دارد و یکبار مدال المپیک را فدای دفاع از مردم فلسطین کرد و حاضر به رقابت با حریف اسرائیلی نشد. آرش که برای شورای شهر از تهران کاندیدا شد اما رای نیاورد ، برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، مهمترین گزینه ورزشی است که توانسته صلاحیتش را احراز کند.

 

منبع: خبرآنلاین

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.