چهلمین روز درگذشت مرشد ترابی در جشنواره تئاتر آئینی و سنتی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

مرشد میرزاعلی عنوان کرد

مرشد میرزاعلی از ویژه برنامه‌های جشنواره تئاتر آئینی و سنتی برای بزرگداشت مرشد ترابی خبر داد.

مرشد محسن میرزاعلی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در ادامه برنامه‌های تدارک دیده شده برای بزرگداشت مرشد ولی‌الله ترابی تصمیم داریم مراسم چهلم ایشان را در دل جشنواره تئاتر آئینی و سنتی برگزار کنیم.

میرزاعلی ادامه داد: ویژه برنامه در نظر گرفته شده در حال برنامه‌ریزی است و همزمان با اعلام برنامه‌های شانزدهمین جشنواره تئاتر آئینی و سنتی اعلام خواهد شد.

وی از اجرای خود و مرشد ورمزیار در برنامه‌های تدارک دیده شده برای بزرگداشت مرشد ولی‌الله ترابی خبر داد.

مرشد ترابی از چهره‌های شاخص نقالی و پرده‌خوانی ایران بود که در عرصه بین‌المللی نیز با اجراهای موفقی که داشت جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده بود.

وی متولد سال ۱۳۱۵ در شهر تفرش بود. نقالی شاهنامه از برجسته ترین فعالیت‌های این نقال و پرده‌خوان با سابقه ایران بود. وی طی سال‌های اخیر به سبب بیماری و وضعیت نامناسب جسمانی نتوانست به فعالیت مؤثر و مستمر خود در زمینه نقالی و پرده‌خوانی ادامه دهد.

وی طی چند هفته قبل به سبب ابتلا به بیماری سرطان در بیمارستان مدائن بستری شد و طی روزهای اخیر به سبب وخامت شرایط جسمی به بخش I.C.U منتقل شد و عصر روز ۱۲ مردادماه در سن ۷۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

گفتنی است، شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی هم شهریورماه امسال، به دبیری داوود فتحعلی بیگی، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.