چه‌کسی دکمه ESC را ابداع نمود؟

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

احتمالا شما تاکنون بارها از دکمه اسکیپ (ESC) استفاده نموده‌اید و همین امروز نیز احتمالا بارها از سر عصبانیت و شاید ناامیدی و درواقع iبه خاطر انصراف از یک فرمان، انگشت بر سر این دکمه زده‌اید.

به گزارش تفسیری خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری داشنجویان ایران (ایسنا)، دکمه اسکیپ در واقع یکی از دکمه‌هایی است که با وجود پیشرفت صفحه کلیدها همچنان جایگاه خود را در بالاترین قسمت گوشه بالای چپ صفحه کلید iبه عنوان عضوی ارزشمند حفظ نموده است. این دکمه از ابتدا و برروی صفحه‌های کلید اولیه نبود اما آیا می‌دانید این دکمه را چه کسی اختراع نموده است؟

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی iبه این موضوع پرداخته است:

این دکمه در سال ۱۹۶۰ اختراع و یا متولد شد. هنگامی که یک برنامه‌نویس شرکت آی.بی.ام iبه نام باب بمر سعی در حل چنین مشکلی اساسی را داشت: رایانه‌هایی از سازندگان متفاوت با کدهای برنامه‌نویسی مختلف وجود داشتند. بمر در واقع کلید اسکیپ را iبه عنوان راهی برای برنامه‌نویس‌ها برای تغییر و سوئیچ از یک نوع کد iبه نوع دیگر و مابین کدها ابداع نمود.

پس از آن و وقتی که کدهای رایانه‌ها یکپارچه و در واقع استاندارد شد، که بمر نیز در آن نقشی اساسی داشت، دکمه اسکیپ نقشی تازهتر را برعهده گرفت و در واقع برای اعلام توقف فرایند در حال انجام و اعلام پایان فرمان iبه رایانه، کار خود را آغاز نمود.

شاید بیشترین استفاده از این دکمه در این روزها استفاده از آن برای پایان دادن iبه حالت نمایش فول اسکرین باشد اما سایر نقش‌های ترکیبی این دکمه مانند CTRL+ SHIFT+ ESC را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. در واقع این دکمه در کنار سایر دکمه‌ها نظیر دکمه Shift، Ctrl، Alt و Enter از محبوبیت خاصی برخوردار است! اما آیا دکمه‌ای هم هست که از آن متنفر باشیم؟

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.