چه آلبوم‌هایی عرضه شده‌اند؟

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

این هفته آثار مختلفی در ژانرهای گوناگون انتشار یافته که بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی است، موسیقی‌هایی که می‌تواند در هیاهوی روزمره انسان را به آرامش دعوت کند.

به گزارش خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز، آلبوم‌هایی که در این هفته انتشار یافته بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب است که در ادامه نگاهی به بعضی از این آثار می اندازیم.

آلبوم “ماه سرخ” با آهنگسازی محمدرضا سعیدزاده

آلبوم “ماه سرخ” اثر سعیدزاده پس از انتشار یافتن در اروپا در بازار موسیقی ایران نیز انتشار یافت که این اثر موسیقایی بهترین گزینه برای شنیدن موسیقی فلامینگو است.

این آلبوم ترکیبی از موسیقی فلامینگو البته نه به شکل سنتی و به ویژه موسیقی الکترونیک است. ماه سرخ در واقع عناصر موسیقایی می باشند که با گیتار ضبط شده‌اند.

این آلبوم در واقع نغمه‌هایی‌ست که در کنار آن‌ها یک تابلوهای نقاشی نیز وجود دارد.

این آلبوم بی‌کلام پیش از این در فرانسه و به صورت اینترنتی در ۲۰کشور دنیا و هم چنین قطعاتی از این آلبوم پیش از این در آلمان و یونان چاپ و در ۱۵ کشور دنیا انتشار یافته‌است.

سعیدزاده هر یک از قطعات این آلبوم را در ارتباط با تابلوهای نقاشی‌اش خلق کرده است. آلبوم قبلی این آهنگساز در کانادا انتشار یافته است و این اولین اثری است که در ایران از این هنرمند منتشر می‌شود.

آلبوم “سوی بی‌کران‌ها” با آهنگسازی پیمان خازنی

آلبوم “سوی بی‌کران‌ها” به آهنگسازی پیمان خازنی و خوانندگی حامد رضایی از سوی موسسه چهارباغ انتشار یافت که گزینه مناسبی برای شنیدن موسیقی باکلام به شمار می‌رود.

این آلبوم اولین اثر انتشار یافته با صدای حامد رضایی است که در فضای موسیقی دستگاهی ایران ساخته شده است.

آلبوم “سوی بی‌کران‌ها”شامل ۶ تصنیف، چهار مضراب و ساز و آواز در دستگاه‌های چهارگاه، همایون، شور و آواز دشتی است.

اشعار این آلبوم نیز از سرودهای شاعرانی چون سعدی، مهدی اخوان ثالث، کرامت سعیدی، اسماعیل فرزانه و مرتضی کیوان شکوهی انتخاب شده است. تنظیم قطعات این اثر موسیقایی را حسین اعتمادی و پیمان خازنی انجام داده اند.

همچنین محمدرضا رستمیان،پدرام فریوسفی، حسین اعتمادی، آتنا اشتیاقی، علیرضا خورشیدفر، شایان یزدی‌زاده، پدرام بلورچی و پیام سوری از اعضا و نوازندگان این گروه می باشند.

آلبوم “ابوعطا” با صدای مظفر شفیعی

آلبوم “ابوعطا” توسط شرکت فرهنگی-هنری رهگذر هفت اقلیم منشر و روانه بازار موسیقی شد که این اثر موسیقایی بهترین گزینه برای علاقه‌مندان موسیقی ایرانی است.

آلبوم “ابوعطا” بر اساس آواز شکل گرفته است و به صورت فرم “ساز و آواز”، “آواز جواب آواز” و … که در موسیقی ایرانی وجود دارد، ساخته شده است. همچنین محوریت آن آواز است و خوانندگی آن را مظفر شفیعی به عهده داشته است.

“ابوعطا” بر اساس گوشه‌های آوازی ابوعطا شکل گرفته است و دارای ۶ قطعه موسیقی است.

عنوان قطعات این اثر مقدمه آواز، حجاز، چهارمضراب و آواز چهارپاره، آواز کرد بیات، اوج و تصنیف کبوتر از آثارحسام السلطنه از تصنیف‌های قدیمی است. کلام‌های این آلبوم از اشعار سعدی انتخاب شده است.

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.