چه آلبوم های تازهی در بازار موسیقی پاپ انتشار یافته است؟

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

بازار انتشار یافتن آلبوم های موسیقی دوباره داغ شده و ستاره های موسیقی پاپ یکی پس از دیگری آلبوم هایشان را منتشر می کنند. آلبوم هایی که اکثر آنها نتوانسته در حد اسم و رسم خواننده هایشان موفق ظاهر شود و در تکرار موفقیت های قبلی خواننده ها ناموفق بوده است.
در روزهای اخیر آلبوم هایی مثل «اکسیژن» با یک جهانبخش، «لعنت به من» مازیار فلاحی، «دوست دارم» گروه سون، «بی تابی» امیر یگانه و … وارد بازار موسیقی شده که هر کدام با واکنش ها و نظرات متفاوتی همراه بوده است. آیا ستاره های رگ خواب مخاطب را گم کرده اند؟

«اکسیژن» من و بارون ۲ ؟!

بابک جهانبخش از آن دست خواننده هایی است که مسیر ستاره شدن را آهسته و پیوسته و قدم به قدم طی کرده و به قول معروف ره صد ساله را یک شبه طی نکرده است. او روزهای سختی را پشت سر گذاشت و آلبوم به آلبوم تلاش کرد تا بتواند مخاطبین بیشتری برای خود دست و پا کند. بابک که کنسرت هایش را با اجرا در سالن نه چندان بزرگ اریکه آغاز کرد، تابستان سال قبل با انتشار یافتن «من و بارون» وارد دنیای تازهی شد و به سرعت توانست سالن همایش های برج میلاد را پر کند و به یکی از ستاره های موفق موسیقی پاپ تبدیل شود.

«من و بارون» آنقدر خوب بود که تقریبا همه قطعات آن موردتوجه علاقمندان به موسیقی قرار گرفت و قطعه من و بارون که توسط بابک و رضا صادقی اجرا شده بود در جشن موسیقی ما به عنوان هیت ترین آهنگ سال معرفی شد!

با این تفاسیر «من و بارون» توقع مخاطبین را از بابک به شدت افزایش داد و همه منتظر بودند تا از جهانبخش یک آلبوم فوق العاده دیگر دشت کنند. حالا چند هفته ای است که «اکسیژن» انتشار یافته! آلبومی کحه ۱۲ قطعه داشت و پیش از این جهانبخش ابراز امیدواری کرده بود که «من و بارون ۲» باشد.

اگرچه «اکسیژن» در مجموع آلبوم متوسط رو به بالایی است و مخصوصا در بخش ملودی و ترانه حرف هایی برای گفتن دارد اما هرگز نمی توان آن را با «من و بارون» و اتفاقاتی خوبی که برای بابک رقم زد مقایسه کرد. بابک در «اکسیژن» دست به ریسک خطرناکی زده و در تراک ۵ به سراغ آهنگ در سبک و سیاق «جز» رفته! ریسکی که حتی می توانست سبب ریزش بعضی از مخاطبان بابک شود اما خوشبختانه «اکسیژن» چند قطعه خوب مثل تراک ۲ و ۶ و ۷ دارد که دل طرفداران جهانبخش را به دست آورده و سبب شده آنها هنوز هم به داشتن ستاره ای مثل بابک افتخار کنند.


لعنت به من …

بدون تعارف باید گفت که مازیار فلاحی نتوانست در «لعنت به من» انتظارات را برآورده کند. خواننده ای که با حضور در مقام خواننده و آهنگساز تیتراژ فیلم سینمایی «مجنون لیلی» و بعد حضور در سریال «قلب یخی» به عنوان خواننده توانست خود را به عنوان یک فوق ستاره معرفی کند، این بار آلبومی منتشر کرده که چنگی به دل نمی زند.

«لعنت به من» مازیار از آنجایی که اکثر ترانه و ملودی هایش متعلق به خود اوست به نوعی درگیر تکرار شده! تکراری که مدتی است بر کارهای آقای فلاحی سایه انداخته و اگر می خواهد ستاره ای دست نیافتنی باقی بماند، باید فکری به حال این تکرار کند.

یکی از ضعف های این آلبوم استفاده از ۳ آهنگ تکراری در میان آهنگ هاست. آهنگ هایی که اتفاقا می توان از آنها به عنوان آهنگ های قابل قبول آلبوم هم یاد کرد. آهنگ هایی که در کنار تراک ۱، ۴، ۵ و ۱۴ سبب شده «لعنت به من» را یک آلبوم ضعیف ننامیم.

مازیار ستاره ای با اخلاق و پرطرفدار است که در همین چند سال اندکی که در بازار موسیقی کشور فعالیت داشته توانسته به محبوبیت بسیاری دست پیدا کند و اجراهای بسیاری هم در تهران و شهرستان ها برگزار کرده است. اجراهایی که به نظر می رسد حجم بسیار آنها سبب شده نتواند روی آلبوم تازهش متمرکز باشد و به همین سبب هم «لعنت به من» آلبوم متوسطی از آب درآمده است.


«بی تابی» آغازی نو برای یگانه…

امیر یگانه چند سال پیش اولین آلبوم رسمی خود را با حضور سیروان خسروی به عنوان تنظیم کننده همه قطعات وارد بازار کرد. آلبومی که به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد و سبب شد امیر به نوعی از کار دلزده شود. دلزدگی که یگانه را به سمت انتشار یافتن تک آهنگ سوق داد. تک آهنگ هایی مثل «حس» که اتفاقا در زمان خود جزو هیت ترین آهنگ های روز بودند نام امیر یگانه را دوباره بر سر زبان ها انداخت و سبب شد امیر نسبت به آینده حرفه ای خود کمی امیدوارتر شود.

چند هفته پیش آلبوم دوم یگانه یعنی «بی تابی» وارد بازار شد که در این آشفته بازار موسیقی آلبوم قابل قبولی به حساب می آید. اگر هنوز این آلبوم را نشنیده اید به شما پیشنهاد می دهیم تراک ۲، ۳ و ۱۰ آن را از دست ندهید.

منبع: تماشا


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.