چه اتفاقی برای مسکن مهر پس از دولت احمدی نژاد می افتد؟ /گفتگوی تفصیلی آریا با مدیر عامل شهر جدید پردیس

 خبرگزاری آریا –مهدی هدایت با بیان این که واحد های ثبت نامی جدید  مسکن مهر پردیس ، ۱۳ ماهه به مرحله نازک کاری خواهند رسید گفت: نگرانی از بابت واگذاری این واحد  پس از پایان کار دولت دهم وجو ندارد.
هرچند شروع ثبت نام های جدید مسکن مهر پردیس و اعلام ساخت مسکن مهر درشهر تهران ، از سیاست هایی بود که  وزارت راه و شهرسازی جهت آرام کردن جو روانی افزایش قیمت ها در بازار مسکن  در پیش گرفت ، اما بررسی ها نشان می دهد تب  گرانی در این بازار فروکش نکرده است ، ضمن این که ابهاماتی در ساخت و زمان تحویل این واحدها وجود دارد.

به گفته مسئولین در وزارت راه و شهرسازی ، پروژه مسکن مهر در شهر تهران در مرحله تجهیز کارگاهی است و هنوز دستور العمل قطعی واجدین شرایط جهت واگذاری  و زمان آن اعلام نشده است .
و اما در شهر جدید پردیس با توجه به این که زمان اتمام و تحویل واحدهای ثبت نامی جدید در مدت زمان تعیین شده بعد از پایان کار دولت دهم خواهد بود ، این سوال بوجود می آید در صورتی که دولت آینده اعتقادی بر اجرای پروژه  مسکن مهر نداشته باشد ، آیا روند  اختصاص بودجه و ساخت این واحدها  با مشکل روبرو خواهد شد یا خیر؟
آیا امکانات زیر بنایی ، شهری و رفاهی  موجود در این شهر جوابگوی نیاز ساکنین آینده هم خواهد بود و…؟
مدیر عامل شهر جدید پردیس درگفتگو با آریا در پاسخ به سوالات مطرح شده توضیحاتی را ارائه کرده است.

حمایت های لازم قبل از پایان کار دولت محقق می شود

مهدی هدایت با اظهار این که تامین مسکن یکی از دغدغه های همه دولت ها است گفت: به اعتقاد من هر دولتی که سر کار بیاید باید به بخش مسکن نگاه ویژه داشته باشد ، چنانچه دولت نهم و دهم به جد در این زمینه  پیگیر بوده و هست و به نظرم ادامه و اجرای  پروژه مسکن مهرمناسب ترین گزینه برای پاسخگویی به این نیاز است .
وی در رابطه با ساخت و تحویل واحدهای ثبت نامی جدید پس از پایان کار دولت دهم گفت: قبل از به اتمام رسیدن کار دولت  فعلی حمایت هایی که لازم است در این پروژه از سوی دولت محقق خواهد شد و نگرانی از باب تغییر دولت در تحویل واحدها وجود ندارد.
هدایت در توضیح بیشتر این مطلب خاطر نشان کرد : زمان تحویل این واحد ها حداکثر ۲۴ ماه پیش بینی شده است که طبق برنامه ریزی ظرف مدت  ۱۳ ماه به مرحله نازک کاری خواهند رسید.
 وی افزود: همچنین قرار است اعتبارات لازم در قالب تسهیلات به متقاضیان تا قبل از تغییر دولت اختصاص یابد و ادامه اعتبار مورد نیاز از محل آورده خود متقاضی تامین خواهد شد.

جمعیت شهر پردیس به ۳۵۰ هزار نفر می رسد

وی در ادامه با اشاره به این که واحد های جدید از جانمایی مناسبی برخوردار هستند، محل احداث آن ها را فاز ۵ و مابین فازهای ۹ و ۸ عنوان کرد و افزود: در ساخت واحدها  به نورگیری مناسب ، پیاده سازی الگوی ایرانی و اسلامی، حفظ نما و زیبایی شهری و همچنین صنغتی سازی توجه ویژه خواهد شد.
هدایت درادامه با بیان این که هدف از تاسیس شهرهای جدید در پایتخت ، پذیرش جمعیت سر ریز شهر تهران بوده است  گفت: نرم ظرفیت پذیرش پردیس ۴۰۰ هزار نفر تعیین شده است که هم اکنون ۶۰ هزار نفر پس از گذشت ۱۷ سال از تاسیس این شهر در آن سکونت دارند و عملکرد ما به گونه ای خواهد بود که تا ۳ سال آینده ۳۵۰ نفر در این شهر ساکن شوند.

بهره برداری از تصفیه خانه شهر پردیس به زودی

وی درباره توسعه امکانات زیر بنایی موجود شهر پردیس با توجه به افزایش جمعیت آن گفت: احداث زیر ساخت ها همزمان باخدمات روبنایی در حال انجام است چنانچه  تصفیه خانه آب و فاضلاب این شهر تا اواسط ماه جاری  به بهره برداری می رسد.
وی همچنین از مذاکرات صورت گرفته جهت احداث ۲ بیمارستان ۶۴ و ۱۰۰ تخته خوابی در این شهر خبرداد و گفت : موافقت های اولیه برای ساخت بیمارستان ۶۴ تخته خوابی صورت گرفته و در آینده نزدیک کلنگ احداث آن زده خواهد شد.
مدیر عامل شهر جدید پردیس درادامه در پاسخ به این سوال که در نظر گرفتن حداقل قیمت ها در کیفیت  ساخت و ساز پروژه  مسکن مهر تاثیر نامطلوب داشته ، وضعیت در واحدهای جدید به چه صورت خواهد بود گفت :
 شاید عدم رعایت کیفت و استانداردها در برخی از  پروژه های مسکن مهر در کشور اتفاق افتاده باشد ، اما در پردیس حداقل قیمت در نوع و کیفت سازه بی تاثیر بوده و فقط در مرحله نازک کاری متناسب با قراردادی که با پیمانکاران داریم از لحاظ کیفیت  تفاوت هایی وجود دارد و در بخش نظارت فنی در پروژه های جدید علاوه بر نظارت سازمان نظام مهندسی ناظر خودمان هم به صورت مداوم سر پروژه ها مستقر است.

هدایت با تاکید بر این که در این پروژه تمامی سرانه ها و استاندارد هایی شهری مورد نیاز به تایید شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است گفت :  جهت محوطه سازی نیز مبلغی از متقاضیان دریافت خواهد شد که هنوز میزان آن قطعی نشده است.
وی در باره انتخاب پیمانکاران نیز گفت : پیمانکاران  این پروژه از  بخش خصوصی هستند که در انتخاب آن ها توانایی ، سوابق قبلی و ظرفیت هایشان مد نظر بوده است ، ضمن این که با تشکیل کارگروه ارزیابی  سعی کرده ایم از پیمانکاران خوشنام در حوزه مسکن استفاده کنیم .

کاهش میزان عوارض آزاد راه تهران – پردیس منتفی است

هدایت در زمینه کاهش عوارض آزادراه تهران – پردیس اظهار داشت : این آزادراه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است واگر این بازده سرمایه برای این سرمایه گذار محقق نشود دیگر  بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه های زیر ساختی و عمرانی بی رغبت خواهد شد و فعلا کاهش میزان عوارض منتفی است.

رعایت ایمنی در برابر زلزله در ساخت و سازها

مدیر عامل شهر پردیس همچنین در رابطه با ایمنی ساخت و سازها در برابر زلزله گفت : بیش از ۴۰۰ میلیون تومان با مرکز تحقیقات و مسکن ایران جهت بررسی ریز پهنای زلزله و گسل های موجود  قرارداد داشته ایم و در تمام طراحی هاو ساخت و سازها این  موضوع مورد توجه قرار گرفته و رعایت شده است..
بنابر این گزارش ثبت نام جدید برای واحدهای مسکونی مسکن مهر پردیس از ۱۶ خرداد ماه به مدت یکماه آغاز شده است که قرار بود در مرحله اول از ۴۰ هزار نفرثبت نام به عمل بیاید، اما به گفته مدیرعامل شهر جدید پردیس با وجود تکمیل این  ظرفیت و ثبت نام بیش از ۶۵ هزارنفر به دستور نیکزاد وزیر راه و شهرسازی ، ثبت نام ادامه دارد.

گفتگو از فاطمه سیدی


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.