چه اشخاصی باید قبل از آغاز و ورزش با پزشک مشورت کنند؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

بیشتر اشخاص به مشورت با پزشک قبل از آغاز یک برنامه منظم و تدریجی نیاز ندارند اما به هر حال بعضی اشخاص نیاز به چنین مشورتی خواهند داشت که باید به آن توجه کنند.

دکتر داوود کاظمی صالحی ، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت:  اشخاصی که دچار حملات سنکوپ با سرگیجه شدید می شوند و نیز کسانی که سابقه سکته قلبی داشته و یا پزشک به آنها گفته است که مشکل قلبی یا سوفل (صدای اضافی) در قلبشان دارند لازم است قبل از ورزش با پزشک مشورت کنند.
 
 وی همچنین به اشخاصی که دچار تنگی نفس شدید به دنبال انجام فعالیت های سبک می شوند و نیز به اشخاصی که دچار احساس سنگینی یا درد در ناحیه سینه، شانه، دست، پا، گردن در  هنگام فعالیت می شوند اخطار داد که لازم است قبل از اقدام به ورزش با پزشک مشورت کنند.
 
 کاظمی صالح خاطر  نشان کرد: کسانیکه سابقه خانوادگی بیماری عرق کردن به طور زودرس در سنین پایین تر از ۳۵ سال دارند باید قبل از انجام ورزش از راهنمایی های پزشکبهره مند شده و حتما با وی مشورت کنند.
 
وی همچنین گفت: بیمارانی که نیاز به مراقبت خاص دارند مثل دیابت وابسته به انسولین و اشخاصی که مشکلات مفصلی استخوانی مثل آرتروز دارند و نیز کسانی که پزشک به آنها گفته است که فشار خونشان بسیار بالا بوده  تحت کنترل نیست نیز باید قبل از آغاز ورزش با پزشک خود مشورت داشته باشند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.