چه تعداد دانشجو امسال به کشور بازگشتند؟

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

چه تعداد دانشجو امسال به کشور بازگشتند؟

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم آمار انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل را اعلام کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از ایسنا، دکتر محمد حسن یوسفی، با بیان اینکه سامانه انتقال خارج به داخل از تیر ماه سال ۹۲ فعال شد، گفت: در سال ۹۲ مجموعا حدود ۷۰۷ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند که حدود ۴۳۰ نفرشان در مقطع دکتری بودند.

وی افزود: دانشجویان ایرانی کشورهای مالزی، ترکیه، تاجیکستان و هند به ترتیب بیشترین تقاضا را برای ورود به دانشگاه‌های داخل داشتند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به موافقت و پذیرش‌های ثبت شده در این سامانه، گفت: بر اساس تعدادی که در سامانه ثبت شده است، با درخواست ۱۲۸ نفر موافقت و در دانشگاه‌های داخل پذیرش شدند.

یوسفی افزود: از سوی دیگر حدود ۲۷۰ نفر نیز از طریق شورای انتقال سازمان دانشجویان یعنی بدون ثبت‌نام در سامانه در طول سال ۹۲ در دانشگاه‌های داخل جذب شده‌اند.

وی با اشاره به ماده ۸ آیین‌نامه انتقال دانشجویان ایرانی به داخل، اظهار کرد: بر اساس این ماده، تعدادی از دانشجویان نیز مستقیما به دانشگاه‌ها مراجعه و خود دانشگاه‌ها آنها را پذیرش می‌کند و به همین سبب سازمان دانشجویان آماری از این گونه اشخاص ندارد.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه به طور کلی حدود ۴۰۰ نفر در طول سال ۹۲ از طریق سامانه یا شورای انتقال به دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شده‌اند، تصریح کرد: البته ممکن است موافقت‌هایی نیز وجود داشته باشد که در سامانه ثبت نشده یا دانشجو بدون مراجعه به سازمان، مستقیما به دانشگاه مراجعه کرده باشد، بنابراین تعداد دانشجویان منتقل شده به دانشگاه‌های داخل کشور در سال ۹۲ بیش از این رقم است.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.