چه تنقلاتی دانش‌آموزان را کندذهن می‌‌کند؟

معاون دفتر سلامت آموزش و پرورش با اعلام اینکه پفک، چیپس، لواشک، یخمک و آب نبات باعث ضعف، لاغری و کند ذهنی دانش‌آموزان می‌شود، گفت: بهتر است به جای این مواد خوراکی مضر از نان و پنیر، تخم مرغ، گردو، میوه‌های تازه یا خشک مثل خرما، کشمش، انجیر و توت استفاده شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمد چینیان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید برخی نکات بهداشتی و ایمنی را در مدرسه رعایت کنند گفت: شستن دستها با آب و صابون ، رعایت فاصله مناسب و استاندارد در زمان مطالعه و نوشتن ،خوداداری از فرو کردن مداد، خودکار و سایر چیزهای نوک تیز در گوش‌ها، نزدن مداد، پاک کن و وسایل آلوده را به دهان از مواردی است که باید به آن توجه کنند.

وی افزود: کوتاه کردن ناخن‌ها در هر هفته، خودادری از خرید خوراکی از دست‌فروش‌ها و دوره‌گردها، استفاده از خوراکی تهیه شده در منزل در زنگ‌های تفریح استفاده از دستمال در هنگام عطسه یا سرفه شرکت در فعالیتهای گروهی از موارد دیگری است که باید رعایت شود.

چینیان گفت: دانش آموزان برای سلامت جسم و روان لازم است در فعالیت‌های گروهی مدرسه شرکت کنند و برای سلامت جسمشان از خوردن شکلات و شیرینی زیاد پرهیز کنند.

وی پفک، چیپس، لواشک، یخمک و آب نبات را باعث ضعف، لاغری و کند ذهنی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: بهتر است به جای این مواد خوراکی مضر از نان و پنیر، تخم مرغ، گردو، میوه‌های تازه یا خشک مثل خرما، کشمش، انجیر و توت استفاده کنید و به سلامت دندان‌های خود توجه داشته باشید ضمن آنکه مسواک زدن و یا شستن دهان با آب پس از هربار مصرف غذا یا خوراکی توصیه می‌شود.

معاون دفتر سلامت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه صبحانه تاثیر بسزایی در یادگیری دارد تصریح کرد: خوردن صبحانه باید جزیی از برنامه دانش آموزان باشد و کودکان مدرسه‌ای علاوه بر صبحانه،ناهار، شام به دو میان وعده خوراکی نیز نیاز دارند.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید از بردن کتاب و دفتر‌های اضافی در کیف در صورتی که به آنها نیاز ندارند خود داری کرده و گذارید، از پوشیدن کفش تنگ پرهیز کنند،همچنین اگر نوشته‌های روی تخته را خوب نمی‌بیند به معلم و والدین خود بگویند تا مشکل آنها از لحاظ پزشکی بررسی شود.

چینیان خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید بدانند که نباید در خودرو در حال حرکت کتاب بخوانند و با استفاده از متون امید بخش مذهبی، اعتقادات مذهبی خود را تقویت کنند همچنین با ورزش مداوم قوای جسمانی و روانی خود را افزایش دهند و هنگام نشستن در کلاس کج و قوز کرده ننشینند.

وی درباره رعایت برخی نکات ایمنی در مسیر مدرسه نیز اظهار کرد: هنگام عبور از خیابان‌های شلوغ از پل‌های عابر پیاده یا قسمت‌های خط کشی شده عبور کنید، از دویدن و بازی کردن در خیابان‌ها پرهیز کرده و زنگ تفریح برای استراحت به حیاط مدرسه بروید همچنین هنگام راه رفتن یا بازی کردن در محیط مدرسه هرگز دیگران را هل ندهید.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.