چه زمانی به کودک اجازه استفاده از تلفن همراه بدهیم

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: آموزش و ضرورت از جمله مواردی است که محدوده سنی استفاده از تلفن همراه را در فرزندان مشخص می‌کند. 
نسرین دودانگی در گفت‌‌وگو با فارس اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه محدوده سنی خاصی ندارد. اگر چه به طور معمول پیشنهاد نمی‌کنیم که کودکان در زیر سن قانونی چنین وسیله‌ای را داشته باشند. فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان تصریح کرد: بسته به شرایط کودک و خانواده، آموزش کودک، خطرات و تهدیداتی که در اختیار داشتن موبایل برای کودک به دنبال دارد این محدوده سنی را دستخوش تغییر می‌کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: به طور مثال یک نوجوان ۱۲ ساله برای رفت و آمد به کلاس آموزشی و ضرورت آگاهی خانواده از سلامت و  زمان رسیدن فرزند به کلاس، نیاز دارد که موبایل به همراه داشته باشد.
وی افزود: آموزش و ضرورت از جمله مواردی است که محدوده سنی استفاده از تلفن همراه را در فرزندان مشخص می‌کند. فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان توضیح داد: استفاده از تلفن همراه درست مثل استفاده از چاقو است که والدین باید بسنجند که آیا کودکشان به حدی رسیده‌است که بتواند از چاقو استفاده کند و دستش را نیز نبرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: وقتی خیال والدین از این موضوع راحت شد. اجازه استفاده از چاقو را به کودک خود می‌دهند؛ در مورد موبایل نیز خانواده‌ها خود باید تشخیص بدهند که فرزندشان توانایی کاربرد و استفاده از تلفن همراه را دارد یا نه. دو دانگی تصریح کرد: باید به فرزند خود آموخت که اگر تلفن ناشناسی به او شد چگونه پاسخ دهد تا از خطرات احتمالی در امان بماند. وی افزود: اگر فردی، آموزش درست و صحیح استفاده از تلفن همراه را ندیده باشد، حتی اگر در سن قانونی باشد دادن تلفن همراه به وی منطقی نیست.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.