چه زمانی نقره بخریم؟

چه زمانی نقره بخریم؟ | چاپ |
پنجشنبه ۱۶ شهریور ساعت ۱۰:۴۸

بینا- به دنبال امیدواری ها ی بین المللی نسبت به اجرای دور جدید طرح محرکه اقتصادی معروف بهQE3 بهای نقره در هفته جاری به بالاترین حد خود رسیده است.
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا /به نقل از کیتکو، سخنرانی روز جمعه برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اتخاذ سیاست پولی بیشتر برای رونق اقتصاد این کشور موجب افزایش ۳ درصدی بهای نقره شده است. رشد بهای نقره در هفته جاری ادامه یافته و به بیش از ۳۲ دلار در هر اونس رسیده است.
براساس این گزارش، برنانکه روز جمعه با اشاره به نگرانی خود از رکود بازار کار آمریکا آمادگی خود را برای اجرای دور جدید طرح محرکه اقتصادی اعلام کرد.
تشدید نگرانی ها نسبت به نرخ تورم و صحبت ها در خصوص اجرای دور جدید طرح محرکه اقتصادی QE3 نیز موجب رشد بهای نقره شده است. حجم معاملات نقره پس از انتشار گزارشی از سوی بانک مرکزی آمریکا در ۲۲ آگوست رشد یافته است.
این گزارش می افزاید، تنها اخبار آمریکا نیست که موجب افزایش بهای نقره شده است بلکه مشاور اقتصادی “آنجلا مرکل” صدر اعظم آلمان نیز در خصوص اجرای دور جدید طرح محرکه اقتصادی توسط بانک مرکزی اروپا نیز روش های مختلفی ارائه می دهد که این امر نیز تاثیر بسزایی روی بهای نقره خواهد گذاشت.
بر پایه این گزارش، سود خرید نقره بیشتر از سود خرید طلا می باشد زیرا بهای نقره طی یک هفته گذشته ۱۵٫۸ درصد و بهای طلا در همین زمان ۵٫۲ درصد رشد یافته است.
براین اساس، کارشناسان اقتصادی بر این باورند در حال حاضر بهای نقره نسبت به ۳۲ سال گذشته ارزانتر می باشد.
در صورتی که بانک های مرکزی جهان نسبت به اتخاذ سیاست انبساطی پولی بیشتر اقدام کنند بهای نقره افزایش خواهد یافت.
در حال حاضر که در آستانه اقدام بانک های مرکزی جهان نسبت به اجرای سیاست های پولی بیشتر قرار گرفته ایم بهترین زمان برای خرید نقره می باشد.
گفتنی است، نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا در ۱۲و ۱۳ سپتامبر تاثیر زیادی روی بهای نقره خواهند گذاشت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.