چه ساعتی از روز باید عینک آفتابی استفاده شود؟

شنبه ۱۳ خرداد – ۰۲:۲۸:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  ساعات ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر روزهای تابستانی بیشتر از عینک آفتابی استفاده کنید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن بیان این مطلب گفت: در نواحی استوایی و در فصل تابستان میزان تابش اشعه ماورای بنفش آفتاب  (UV) به بدن ما بیشتر می شود و در طول روز و در ساعات ۱۰ صبح تا ۳ بعداز ظهر بیشترین میزان تاثیرگذاری را دارد.
مهدی شاعری تصریح کرد: حتی در روزهای ابری و در فصل زمستان و روزهای برفی نیز برای محافظت از چشم ها استفاده از عینک مناسب آفتابی توصیه می شود.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از انواع مختلف سرطان پوست از کلاه های نقاب دار و کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به استفاده از عینک هایی که دارای شیشه های فتوکرومیک که در نور اشعه ماورای بنفش تیره می شوند و درصد بالایی از اشعه را جذب می کنند، تاکید کرد: عینک های دارای عدسی پلاستیکی بهتر از عینک های دارای عدسی شیشه ای هستند.
متخصص و جراح چشم دانشگاه اظهار داشت: جذب اشعه ماورای بنفش در عینک ها باید ۱۰۰ درصد باشد ولی عینک هایی با جذب ۹۰ درصد اشعه نیز قابل قبول هستند.
شاعری با اشاره به اینکه باید رنگ شیشه های عینک کاملاً یکنواخت بوده و فاقد شکستگی یا خش در مرکز بینایی باشد، گفت: برای رنگ عینک ها، دودی توصیه می شود چون از شدت اشعه UV می کاهد و در عین حال رنگ طبیعی اشیاء را تغییر نمی دهد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: جهت اطمینان از سلامت بینایی و چشم ها به صورت دوره ای به چشم پزشک مراجعه شود.
وی ضمن توصیه در استفاده از عینک های آفتابی مناسب جهت کودکان و نوجوانان اذعان داشت: حتی المقدور از عینک هایی با قاب بزرگتر استفاده شود تا اطراف چشم کاملاً محافظت شود.
وی تاکید کرد: عینک های آفتابی گران قیمت لزوماً استاندارد نیستند و با قیمت های مناسب نیز می توان عینک آفتابی استاندارد تهیه کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۴۲۸۰۳۳۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.