چه شلواری مناسب شماست

۲۰ آبان ،

دیگر گذشت آن وقتی که شلوار جین برای جوان‌ها بود. حالا دیگر شلوار جین‌ها برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هم مناسب است ولی ما پیشنهاد می‌کنیم در شرایط معمولی از آن استفاده کنید.
شلوار جین شما باید…

فقط کمی بلندتر از اندازه‌ای باشد که نیاز دارید.

اندازه آن با کفش یا بوتی که می‌خواهید با آن بپوشید، هماهنگی داشته باشد.

نباید در هیچ نقطه‌ای چین و چروک بخورد. چون در هر حال نشاندهنده این است که این شلوار برای شما تنگ است.

زیپ و دکمه‌هایش باید بتوانند شلوار را روی پای شما نگه دارند. نه اینکه مجبور شوید با سنجاق قفلی از پشت محکمش کنید تا از پای‌تان نیفتد.

باید موقع نشستن و برخاستن و خم و راست شدن، کاملا در آن راحت باشید.

دکمه کمر آن باید بدون نیاز به دراز کشیدن یا خودکشی(!) باز و بسته شود.

جیب‌ها هم باید صاف و تخت باشند. در غیراین صورت شاید مناسب استیل بدن شما نباشند و در نشست و برخاست سخت باشد.

در چه جایی،چه شلوار جینی؟

دیگر گذشت آن وقتی که شلوار جین برای جوان‌ها بود. حالا دیگر شلوار جین‌ها برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هم مناسب است ولی ما پیشنهاد می‌کنیم در شرایط معمولی از آن استفاده کنید. برای مثال استفاده از جین روشن برای تعطیلات آخر هفته نسبت به یک ناهار کاری به‌مراتب مناسب‌تر است. در هر حال چون شما می‌خواهید جین بپوشید تصمیم‌گیری در مورد وقت پوشیدن با شماست. به طور مثال در کنار دریا به دلیل وجود شن و ماسه می‌توانید از جین با قد کوتاه استفاده کنید. این‌ها پیشنهادهای ماست؛

مهمانی جوانانه: شلوار جین طرح‌دار

مهمانی خانوادگی: شلوار جین راسته تیره

خرید کردن: شلوار جین آبی معمولی کمی گشاد

سر کار: شلوار جین با رنگ‌های تیره کاملا راسته و البته کمی رها

تعطیلات آخر هفته: شلوار جین بوت‌کات تقریبا تیره

مسافرت: شلوار جین با قد کوتاه و کمی گشاد

شلوار مناسب کدام است؟

انتخاب یک جین نامناسب از نظر سایز می‌تواند اوج اشتباه یک فرد در انتخاب لباس باشد. انتخاب جین مناسب که به اندام و جثه شما بیاید و سبب شیک‌تر شدن شما شود، به عواملی از جمله سایز برش‌هایی که یک جین می‌تواند به اندام شما شکل دهد و سنگ‌شور‌بودن جین که شما را در مورد تثبیت رنگ مطمئن می‌کند، بستگی دارد. سایز جین ۴ نوع است: ترکه‌ای، معمولی، راحت (بزرگ) و شل. مدل‌های شلوار جین، انواع مختلف دارد که عبارت از بوت‌کات، پاچه پهن، پاچه تنگ، استرج، با پاچه بلند و با پاچه کوتاه می باشند. رایج‌ترین سنگ‌شور، تیره، زغال‌سنگی، چرک و کثیف است. برای این‌که یک شلوار جین انتخاب کنید، باید بین این ۳ عامل یک تعامل ایجاد کنید. برای مثال اگر جوانی هستید با اندام باریک، باید بین سایز ترکه‌ای و معمولی و مدل بوت‌کات یا استرج و بدون هیچ‌گونه سنگ شوری دست به انتخاب بزنید. اما اگر درشت هیکل هستید، باید سایز بزرگ و با مدل بوت‌کات یا پاچه‌گشاد را انتخاب کنید و سنگ‌شور شلوارشان هم باید تیره باشد.

اصول نگهداری شلوار جین

با راهکارهای ساده می‌توانید عمر جین‌های خود را با همان زیبایی اولیه حفظ کنید. مگر این‌که خودتان خسته شوید و آنها را پاره کنید! اول اینکه درباره بلندی شلوار خود و تناسب آن با کفشی که می‌پوشید مطمئن شوید. اگر شلوار شما طوری بلند باشد که به‌طور مداوم روی زمین کشیده شود سبب از بین رفتن پشت شلوار و در نتیجه دلزدگی‌تان می‌شود. اگر سایز شلوار مناسب شما هست که هیچ، اگر نیست با بردن شلوار جدیدتان به یک خیاطی و کوتاه کردن آن می‌توانید عمر مفید شلوارتان را افزایش دهید. البته شلوار جین با شست‌وشو کمی تنگ‌تر می‌شود ولی در هر حال پیشنهاد ما بر کوتاه کردن شلوار است. در ضمن از شستن زیاد شلوار جین خودداری کنید و آنها را با مواد شوینده تیره یا مخصوص جین بشویید. برای خشک کردن شلوار جین هیچ وقت از وسایل خشک‌کن استفاده نکنید. بی‌خیال شوفاژ هم شوید، نمی‌خواهید که شلوار جین‌تان را به چوب خشک تبدیل کنید.

به چه قیمتی بخریم؟

هنگامی که برای خرید یک جین می‌روید، مهم‌ترین مسئله هزینه‌ای ‌است که شما برای خرید صرف می‌کنید و این بستگی به نوع استفاده شما از جین دارد. اگر جین را برای امور روزمره خریداری می‌کنید، بهتر است هزینه بیشتری بپردازید، چون این شلوار برای مدت طولانی باید دوام بیاورد. قابل ذکر است که اگر می‌خواهید یک جین را برای مدت طولانی استفاده کنید، بدون اینکه از داشتن آن احساس خجالت کنید، مدل‌های کلاسیک و راحت بپوشید که درصورت تغییر سایز شما هم قابلیت استفاده داشته باشند. در حال حاضر برای خرید یک شلوار جین خوب می‌توانید از ۳۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنید. البته می‌دانیم که شلوار جین ۷ هزار تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی هم وجود دارد.

سایز ۳۴ یا ۲، مسئله این است!

شما هم حتما گیج می‌شوید. حق هم دارید. وارد مغازه می‌شوید. می‌خواهید یک شلوار بخرید. فروشنده سایزتان را می‌پرسد. شما می‌گویید ۳۸٫ دوباره می‌پرسد منظورتان ۸ است؟ اینجا یکهو همه چیز را قاطی می‌کنید. نگران نباشید. راز تبدیل سایزها این است:

سایز آمریکایی- سایز انگلیسی

سایز آمریکایی و کانادایی عین هم است. اگر شما می‌خواهید سایز آمریکایی را به سایز انگلیسی تبدیل کنید، باید عدد ۲ را به سایز کانادایی یا آمریکایی اضافه کنید. در آمریکا و کانادا سایز ۲ برابر سایز ۴ انگلیس است. سایز ۶ آمریکایی با ۸ و سایز ۸ با ۱۰ انگلیسی و… برابر است.

سایز آمریکایی- سایز اروپایی

بیشتر ما سایزمان را به فرانسوی (یا همان اروپایی) می‌شناسیم. وقتی قصد دارید سایز آمریکایی را به سایز فرانسوی تبدیل کنید، باید عدد ۳۰ را به سایز آمریکایی اضافه کنید. به‌طوریکه سایز ۲ آمریکایی با سایز ۳۲ فرانسوی، ۴ با ۳۴ و ۶ آمریکایی با ۳۶ فرانسوی و… برابری دارد. یعنی اگر سایزتان ۳۸ فرانسوی است، سایز آمریکایی‌تان می‌شود ۸ .

سایز آمریکایی- سایز ایتالیایی

برای تعیین سایز ایتالیایی باید عدد ۳۴ را به سایز آمریکایی اضافه کنید. سایز ۲ آمریکایی مساوی ۳۶ و۴ مساوی ۳۸ ایتالیایی است.

سایزآمریکایی- سایز ژاپنی

در بدست آوردن سایز ژاپنی باید سایز آمریکایی را با عدد فرد جمع کنیم. شما نیاز دارید عدد ۳ را با سایز آمریکایی جمع کنید. در این صورت سایز ۲ آمریکایی به ۵ ژاپنی و۴ به ۷ ژاپنی تبدیل می‌شود.

parsianforum.com

ممتازنیوز – مد و لباس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.