چه غذاهایی بخوریم تا آلزایمر از ما دور شود

۲۷خردادماه،

آلزایمر نوعی بیماری عقلی است که به طور معمول در اواخر دوره میانسالی بروز می یابد، مبتلایان به آلزایمر دچار مشکلاتی همچون اختلال در درک و بیان مطلب، از دست دادن حافظه حواس پرتی نشناختن اشیاء و ناتوانی در انجام کارهای ساده می باشند.

دکتر صفوی، متخصص تغذیه و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه برای دوری از آلزایمر چه غذاهایی باید بخوریم به خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت: تمامی مواد غذایی که تاثیر مفیدی بر روی حافظه می گذارند و باید مورد استفاده اشخاص قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مصرف مواد غذایی حاوی امگا ۳ بر روی حافظه تاثیر مثبت می گذارد، افزود: مصرف ماهی به سبب دارا بودن اسید چرب امگا ۳ و مواد غذایی دارای ویتامین E خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: جوانه گندم، روغن های گیاهی همچون گنجد همچنین مصرف خوراکی های دریای در آستانه ابتلا به آلزایمر و فراموشی باید مصرف شود تا از ایجاد این بیماری جلوگیری شود.

صفوی در ادامه گفت: اشخاص باید در دوران بزرگسالی از کناره گیری بپرهیزند در جامعه حضور پیدا کنند به حل جدول و انجام بازی شطرنج بپردازند و در کل از اجتماع نباید دوری کنند.

لازم به ذکر است آلزایمر رایج ترین شکل زوال عقل است که علائم این بیماری  با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات بخصوص حافظه موقت در دوران پیری آغاز می گردد.

گفتنی است :سن ژنتیک عادت های غذایی ناسالم دیابت فشار خون بالا کلسترول بالا از جمله عوامل ابتلا به آلزایمر است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.