چه کسی توفیق را برکنار کرد

جام جم آنلاین: حاشیه در تیم بسکتبال جوانان ایران زمانی شروع شد که مدیر تیم‌های ملی بسکتبال در گفت‌و‌گو با یکی از سایت‌های ورزشی خبر برکناری کادر تیم جوانان را اعلام کرد.

این خبر با توجه به موفقیت تیم بسکتبال جوانان ایران در غرب آسیا کمی غیرمنتظره و ناگهانی بود.

محمدرضا مشحون می‌گوید: «بچیروویچ سرمربی جدید اهل کشور اسلوونی تیم‌های ملی بسکتبال جوانان و بزرگسالان، پس از سفر به ایران، در اولین مرحله کار خود را با تیم جوانان آغاز می‌کند».

او حتی از برنامه جوانان خبر می‌دهد که فدراسیون‌های بسکتبال کشورهای ایتالیا و ترکیه از تیم جوانان دعوت کرده‌اند و علاوه بر آن، چند پیشنهاد دیگر نیز هست که باید بررسی شود.

مدیر تیم‌های ملی همچنین گفته که علی توفیق به عنوان سرمربی، تیم جوانان را دیگر هدایت نمی‌کند بلکه ‌بچیروویچ هدایت این تیم را به همراه تیم ملی بسکتبال بزرگسالان ایران بر عهده می‌گیرد: «شاید سرمربی جدید اهل اسلوونی بخواهد توفیق در کنارش حضور داشته باشد و در این صورت او به عنوان دستیار در تیم ملی بسکتبال ایران همکاری می‌کند.»

ادامه پیدا کردن این بحث که باعث تعجب برخی از اصحاب رسانه شده بود پای مربیان تیم جوانان را به میان کشید.

علی توفیق در چند گفت و گو با صدا و سیما، فدراسیون بسکتبال را در اجرای تصمیمات جدید صاحب اختیار می‌داند.

او حتی به سایت‌های خبری می‌گوید: «درخصوص تیم جوانان تابع نظر فدراسیون هستم و اگر بچیروویچ بخواهد حاضرم به عنوان دستیار در کنار او تیم ملی را هدایت کنیم. هر خدمتی لازم باشد می‌توانم به بسکتبال ارائه کنم زیرا می‌خواهم تمام تجربیاتم را در اختیار جوانان کشورم بگذارم.»

این حرف‌ها در واقع اعلام ادامه همکاری توسط علی توفیق است و اما قاسم کیانی دیگر مربی تیم بسکتبال جوانان که خیلی پیش‌تر از توفیق با این تیم کارش را آغاز کرده، درباره احتمال کنار گذاشته شدن از کادر فنی تیم جوانان گفته است: «در این خصوص اظهار نظری نمی‌کنم زیرا از ابتدا هم قرار بود با ورود بچیروویچ مسوولیت تمام تیم‌ها بر عهده این مربی گذاشته شود. بازیکنان بسیار خوبی در ترکیب تیم جوانان حضور دارند و اگر خوب تدارک دیده شوند برای قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا شانس زیادی داریم.»

موضوع تغییر کادر فنی تیم جوانان با این مصاحبه‌ها به پایان نرسید. چند روز بعد مطلبی روی سایت فدراسیون بسکتبال قرار گرفت که به نوعی جوابیه برای منتقدان این فدراسیون بود.

فدراسیون بسکتبال بحثی را که مدیر تیم‌های ملی بسکتبال اولین بار مطرح کرده بود این گونه خاتمه می‌دهد: فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد هیچ‌گونه تغییری در این تیم به وجود نیامده است و طی جلسه‌ای که هفته گذشته رییس فدراسیون بسکتبال با آقایان محمدرضا فدایی‌نژاد و علی توفیق سرپرست و سرمربی تیم داشتند، ضمن تقدیر از عملکرد آنها در مسابقات اخیر، از ایشان در خواست شده است تا خود را برای ادامه همکاری با این تیم آماده کرده و برنامه آماده‌سازی تیم ملی جوانان را تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا به فدراسیون تحویل دهند.

این شایعه‌ها که همیشه پس از موفقیت‌ها و قهرمانی تیم‌های ایرانی در میادین بین‌المللی توسط افرادی خاص منتشر می‌شود برای فدراسیون بسکتبال تازگی نداشته و این افراد طی سالیان سال با دروغ‌پردازی‌های خود سعی داشته‌اند افتخارات بسکتبال ایران و مربیان دلسوز این تیم‌ها را به چالش و حاشیه ببرند.

محمد رضاپور -‌ جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.