چه محلی نرخ ارز را تعیین می کند؟

۱۷ام بهمن ،

بینا- یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی معتقد است که بخش اعظم نابسامانی‌های بازار ارز از سوی دشمن هدف قرار نگرفته است، بلکه این نابسامانی‌ها توسط بعضی مسئولانی به وجود آمده که به خبرها محرمانه و سری نظام ارزی کشور دسترسی داشته و این اطلاعات را در بازار غیر رسمی ارز منتشر کرده‌اند.
به گزارش بینا، محمدحسن آصفری در موافقت با یک فوریت طرح مقابله با اخلال‌ ارزی ومجازات اخلال‌گران، به ایسنا گفت: امروز آرامش سیاسی و اقتصادی کشور به آرامش بازار ارز گره خورده است
نماینده مردم اراک تاکید کرد: برخورد با اخلال‌گران ارزی از سایر مسائل پر اهمیت کشور، مهمتر است، چرا که بخش اعظم نابسامانی‌های بازار ارز توسط مسئولانی رقم خورده است که به اطلاعات محرمانه وسری نظام ارزی کشور دسترسی داشته و این اطلاعات را به عوامل غیر رسمی بازار ارز درز دادند.
وی طرح مقابله با اخلال‌ ارزی ومجازات اخلال‌گران را واکنش مناسبی در برابر فشارهای اقتصادی فعلی دانست و افزود:‌ ماده ۷ این طرح ۱۰ ماده‌ای مجازات اشخاص مسئول در دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها را مشخص می‌کند، چرا که به سبب اطلاع دقیق این اشخاص از اطلاعات سری نظام بانکی، خبرها را در بازار غیر رسمی منتشر می‌کنند.
آصفری ابراز تاسف کرد: وضعیت نظام ارزی کشور به جایی رسیده است که اخلال‌گران ارزی در چهار راه استانبول قیمت ارز را تعیین می‌کنند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس،‌ تصریح کرد: مسائل اقتصادی از جدی‌ترین چالش‌های امروز کشور است، امروز دشمن بر مسائل اقتصادی دست گذاشته است، دست روی هر کالایی که می‌گذاریم به بهانه افزایش لحظه به لحظه قیمت دلار، لحظه به لحظه تغییر می‌کند و هیچ مقام مسئولی نیست که پاسخ قانع‌کننده‌ای برای انجام وظایفش بیان کند.
با پایان سخنان طراح، موافق و مخالف طرح یک فوریتی مقابله با اخلال‌ ارزی ومجازات اخلال‌گران به رای نمایندگان گذاشته شد که ۱۴۰ نفر از ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه با فوریت این طرح موافقت کردند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.