چه موقع کفش پاشنه بلند بپوشیم؟

فروردین ۱۴۰۳

متخصصان به بانوانی که تمایل زیادی به پوشیدن کفش پاشنه بلند دارند توصیه می‌کنند که تنها در صورت لزوم آنها را به پا کنند و در باقی مواقع از کفش پاشنه کوتاه استاندارد استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، کفش پاشنه بلند به خودی خود سبب کشیدگی عضلات و رباط پا و بروز دفرمی در پا و تغییر شکل زانو می‌شود و می‌تواند تاثیرات مخربی بر ستون فقرات گذاشته سبب بروز کمر دردهای شدشد در خانم‌های حتی جوان بشود.

گفتنی است؛ علاوه بر این موارد که مربوط به تغییر فرم خود پا است راه رفتن با کفش پاشنه بلند می‌تواند سبب سر خوردن، پیچیدن قوزک پا و حتی افتادن شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز شکستگی، دررفتگی و موبرداشتن پا در میان خانم‌ها، بویژه بانوان جوان راه رفتن بر روی سطح ناهموار لیز و یا خیس است که سبب بروز صدمه به آنها شده است.

پزشکان توصیه می کنند تا اشخاص از کفش‌های با پاشنه‌ی استاندارد استفاده کنند و یا اگر حتما می‌خواهند کفش پاشنه بلند به پا کنند از کفش‌هایی که پاشنه‌ی کفش یک تکه و به اصطلاح تونلی دارند استفاده کنند زیرا میزان سطح اتکای بیشتری با زمین خواهند داشت.

همینطور توصیه می‌شود تا در بازه‌های زمانی کوتاه از کفش‌ پاشنه بلند استفاده شود و برای بهبود حرکت خانم‌ها حتما ورزش‌های تقویت مچ پا را انجام دهند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.