چه میزان تعریق به سلامت بدن کمک می کند

فروردین ۱۴۰۳

اگر چه تعریق مفید است اما تعریق زیاد نشان دهنده یک مشکل است زیرا؛قبل از حمله قلبی، فرد دچار تعریق زیاد همراه با درد عضله و حالت تهوع می شود.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،همه ما می دانیم که کمی عرق کردن برای بدن مفید است. اما تعریق بیش از حد می تواند علامت اخطار باشد. در این مطلب به نقل از «MSN» به بیان نکاتی دربارهٔ سبب مفید بودن تعریق و این که تعریق بیش از حد مفید است یا نه می پردازیم.

خاصیت تعریق

تعریق، مکانیزم طبیعی بدن است که با خارج کردن بخار بدن، دمای بدن را در حد مناسب نگه می دارد بنابراین، تعریق در اوج فصل گرما لازم است.

تعریق، سموم را از منافذ پوست خارج می کند. در این روند منافذ باز می شود و اشخاص کمتر به آکنه و مشکلات پوستی دیگر دچار می شوند.تعریق هنگام ورزش نشانه ای از سوخت کالری و بهبود میزان سوخت و ساز بدن است.

تعریق بیش از حد

اگر چه تعریق مفید است اما تعریق زیاد نشان دهنده یک مشکل است زیرا؛قبل از حمله قلبی، فرد دچار تعریق زیاد همراه با درد عضله و حالت تهوع می شود.

نقص در عملکرد غده تیروئید می تواند سبب تعریق زیاد باشد که در صورت زیاد بودن فعالیت تیروئید، کف دست عرق خواهد کرد.تعریق و گرگرفتگی، علایم شایع یائسگی و اختلال هورمونی است.عرق سرد شبانه در برخی موارد از علایم بیماری لوسمی یا ایدز است.

چگونه متوجه شویم که دچار تعریق زیاد شده ایم؟

مقدار عرقی که بدن تولید می کند به شرایط متعدد و خاص ارتباط دارد. به عنوان مثال، برخی اشخاص به طور طبیعی نسبت به دیگران بیشتر عرق می کنند. در حالی که اشخاصی که ورزش یا کارهای سخت انجام می دهند، مستعد عرق کردن می باشند.

 اما در تعریق بیش از حد، فرد بیشتر از حد طبیعی عرق می کند. عرق کردن هنگامی که احساس گرما نمی کنید یا هنگامی که به آرامی نشسته اید یا خوابید، طبیعی نیست، فقط هنگامی که احساس گرما می  کنید، مضطربید یا به فعالیت می پردازید، باید عرق کنید. تعریق غیر از این موارد، تعریق بیش از حد به حساب می آید./خراسان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.