چه کسانی در بهار ۹۳ فیلم خواهند ساخت؟

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

چهار فیلم ساز سینمای ایران، بعد از تعطیلات نوروزی و در بهار ۹۳ فیلم هایشان را جلوی دوربین خواهند برد.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حضور ایوبی به عنوان رییس سازمان سینمایی، فیلم سازان بسیاری که مدت ها در انتظار پروانه ساخت فیلم هایشان بودند پروانه ساخت گرفتند، دو هفته مانده به سال ۹۲ خبر اعطای پروانه ساخت به فیلمسازان شاخص سینما ایران انتشار یافت. ابوالحسن داوودی، مانی حقیقی و مجید برزگر از مهمترین کارگردانانی بودند که موفق به اخذ پروانه ساخت شده بودند؛ پیش از این عبدالرضا کاهانی که برای ساخت فیلم تازه اش به فرانسه مهاجرت کرده بود، موفق شد پروانه ساخت فیلم تازه اش را دریافت کند. اما این کارگردانان بعد از تعطیلات نوروز ۹۳ فیلم هایشان جلوی دوربین خواهند برد.

۱٫ “پنجاه کیلو آلبالو”، مانی حقیقی

آخرین ساخته مانی حقیقی در سینمای ایران فیلم “پذیرایی ساده” بود که حرف و حدیث های فراوانی را به همراه داشت این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و با استقبال خوبی مواجه شد، حال بعد از چند سال مانی حقیقی می خواهد فیلم تازه اش را جلوی دوربین ببرد. مانی حقیقی در آخرین ساخته بهروز افخمی “آذر، شهدخت، پرویز و دیگران” در نقش یک کارگردان ظاهر شده بود. “پنجاه کیلو آلبالو” همان طور که از عنوانش بر می آید باید تجربه تازهی از مانی حقیقی در سینمای ایران باشد.

۲٫ “رخ دیوانه”، ابوالحسن داوودی

ابوالحسن داوودی که به تازگی به ریاست شورای صنف نمایش برگزیده شده است می خواهد در بهار ۹۳ فیلم تازه اش را با عنوان “رخ دیوانه” جلوی دوربین ببرد. فیلمی که از تمی اجتماعی برخوردار است و موضوع جوانان و مشکلات و معضلات آن ها خواهد پرداخت، هنوز بازیگران اصلی این فیلم مشخص نشده اند. “زاد بوم” آخرین ساخته داوودی سال های بسیاری است که در توقیف به سر می برد. “زاد بوم” که در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و با استقبال مخاطبین مواجه شد؛ از سال ۱۳۸۷ تاکنون در محاق توقیف است و وضعیت نامعلومی را برای اکران دارد. در این فیلم عزت الله انتظامی، مسعود رایگان و پگاه آهنگرانی به ایفای نقش پرداختند.

۳٫ “یک شهروند کاملا معمولی”، مجید برزگر

کارگردان جوان و خلاق سینمای ایران که کارگردانی فیلم های “پرویز” و “فصل باران های موسمی” را در کارنامه خود دارد، این بار به سراغ “یک شهروند کاملا معمولی” خواهد رفت و این فیلم هم با حال و هوای آثار قبلی این کارگردان ساخته خواهد شد.

این فیلم هم همانند “پرویز” و “فصل باران‌های موسمی” از تمی شهری برخوردار است و بیشتر به حال و هوای فیلم “پرویز” شباهت دارد. این فیلم داستان پیرمردی را روایت می‌کند که در یکی از شهرک‌ها شهر زندگی می‌کند و بعد از مرگ همسرش اتفاقات خاصی برای او می‌افتد و لحظه‌هایی در زندگی برایش اتفاق می‌افتد که تا آن روز تجربه نکرده است.

“پرویز” به کارگردانی “مجید برزگر” که در چندین جشنواره جهانی به نمایش درآمده و در بخش جشنواره جشنواره‌های سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت، تاکنون به اکران عمومی در نیامده است.

۴٫ “از هر نظر معمولی”، عبدالرضا کاهانی

آخرین فیلمی که کاهانی در ایران ساخت “بی خود و بی جهت” بود که سال ۹۱ اکران عمومی شد. او به تازگی از سازمان سینمایی پروانه ساخت تازه اش را با عنوان “از هر نظر معمولی” را دریافت کرده است. کاهانی این روزها در خارج از کشور است. کاهانی فیلمی با نام فرانسوی “ON A LE TEMPS” و فارسی “وقت داریم حالا ” را در فرانسه ساخته و مشغول سپری کردن مراحل فنی فیلمش است. با پیش بینی های انجام شده او به ایران می آید و در بهار ۹۳ این فیلم جلوی دوربین خواهد رفت.

 

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.